Καλλιτεχνικός Διαγωνισμός της Α’ ΕΛΜΕ Δωδ/σου

Μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας συμμετείχαν στο μαθητικό διαγωνισμό «Μαζί μπορούμε να προστατευτούμε από τον COVID-19» της Α? ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, που διοργάνωσε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και το 2ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου και την αρωγή της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση Δήμου Ρόδου.

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν οι μαθητές/τριες να εκφραστούν καλλιτεχνικά, με κριτική σκέψη, και με τη γλώσσα της ζωγραφικής και της μουσικής να περιγράψουν με δημιουργικότητα τη δύσκολη περίοδο που διανύει η ανθρωπότητα. Παράλληλα, να επικοινωνήσουν ένα παγκόσμιο μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας, που έχει ως αφετηρία την συνεργασία και την αλληλεγγύη.

Βραβεία και επαίνους πήραν όλες οι συμμετοχές από το Σχολείο μας, Γυμνάσιο και Λύκειο, (ορχηστρική, σύγχρονη, λαϊκή, κλασική, ηλεκτρονική μουσική). Μπορείτε να ακούσετε παρακάτω όλα τα μουσικά κομμάτια.

Α Βραβείο: «Αναπολώντας την καθημερινότητά μας», ορχηστρικό. Παίζουν οι μαθητές: Διακουράκης Σταμάτης (κλαρινέτο), Μαλωνάς Εμμανουήλ (πιάνο), Μοσχίδης Σταύρος (κιθάρα), Σολομών Άρης (σαξόφωνο), Στάτη Κατερίνα (τσέλο), Τουβράς Γεώργιος (μεταλόφωνο). Υπεύθυνοι Καθηγητές: Μάνδηλας Ευάγγελος, Μπέλλος Παναγιώτης Λουκάς.

Α Βραβείο: «Αναμνήσεις», ορχηστρικό. Παίζουν οι μαθητές: Μιχάλης Βογιατζής (μπουζούκι), Σταμάτης Διακουράκης (μπουζούκι) και Σταύρος Μοσχίδης (κιθάρα). Υπεύθυνοι Καθηγητές: Τότσης Ευάγγελος, Μπέλλος Παναγιώτης Λουκάς.

Β Βραβείο: «Ζεϊμπέκικο», ορχηστρικό. Παίζουν οι μαθητές: Μιχάλης Βογιατζής (μπουζούκι), Σταμάτης Διακουράκης (μπουζούκι) και Σταύρος Μοσχίδης (κιθάρα). Υπεύθυνοι Καθηγητές: Τότσης Ευάγγελος, Μπέλλος Παναγιώτης Λουκάς.

Α Βραβείο: «Rigor Mortis», Του μαθητή Αλιμούδη Ζήση: «Rigor mortis σημαίνει νεκρική ακαμψία, κάτι που μου θύμισε πολύ τον κόσμο που ζούμε αυτήν την στιγμή. Ένα νεκρό, παγωμένο κόσμο, χωρίς να γίνεται πρόοδος σε τίποτα και με τον κορονοϊό πάνω από το κεφάλι μας να μας κρατάει κάτω απ’ το νερό, μακριά από τους στόχους και όνειρά μας». Υπεύθυνος καθηγητής: Πολυμένωφ Εμίλ.

Α Βραβείο: «The Flavour of Social Distancing», Του μαθητή Σολομών Άρη: «Το κομμάτι προσπαθεί να εκφράσει την δυσχέρεια που κάποιος μπορεί να νοιώσει στην εποχή της κοινωνικής απομόνωσης».

Β Βραβείο: «Αντάμωμα», Της μαθήτριας Κορρέ Κατερίνας (στίχοι, μουσική, τραγούδι): «Πρόκειται για ένα ερωτικό τραγούδι σε λαϊκό ύφος, το οποίο εμπνεύστηκα κατά τη διάρκεια αυτής της μακρόχρονης καραντίνας που μας έχει επηρεάσει όλους, κυρίως εμάς τα νέα παιδιά. Οι στίχοι αναφέρονται σε μια μελλοντική, αλλά κοντινή φάση μετά τον εγκλεισμό και την απαγόρευση, όπου θα έχει πραγματοποιηθεί πλέον η επιστροφή στην κανονικότητα της ζωής. Κάθε στροφή αντιπροσωπεύει μικρές χαρές και απλές καθημερινές στιγμές, όπως είναι οι αγκαλιές και τα φιλιά, που ήταν κάποτε αυτονόητες, ενώ τώρα υπό αυτές τις συνθήκες, τις έχουμε χάσει. Παρόλα αυτά, το κομμάτι αποπνέει μια αισιοδοξία και δείχνει την θετική πλευρά της ζωής, δίνοντας κουράγιο σε όλους μας, ώστε να συνεχίσουμε να παλεύουμε σε αυτό τον αγώνα και, εντέλει, να βγούμε νικητές. Το 2ο ρεφρέν «Τα χείλη σου να βλέπω μετά από καιρό, χαμόγελο απ? τα μάτια σου να μην το ξαναδώ» προσδιορίζει το χαμόγελο που στις μέρες μας βλέπουμε μόνο από τα μάτια ενός ανθρώπου λόγω της μάσκας, και όχι από τα χείλη των αγαπημένων μας προσώπων». Παίζουν οι μαθητές: Σταμάτης Διακουράκης (μπουζούκι), Καστανάκη Πελαγία (πιάνο), Μοσχίδης Σταύρος (κιθάρα). Υπεύθυνοι καθηγητές: Κολιάδη Ανθούλα, Πολυμένωφ Εμίλ.

Β Βραβείο: «Amid the Dark», Του μαθητή Σιμάτος Μάριος: «Το τραγούδι μου ?Amid the Dark? αναφέρεται στην επίκαιρη κρίση του covid-19 με έναν μεταφορικό τρόπο καθώς η «βροχή» (the rain) είναι μεταφορά για την πανδημία. Το θέμα των στίχων είναι η πεσιμιστική εικόνα της κατάστασης μέσα από την συζήτηση ενός πατέρα με το γιο του. Ο τίτλος ?Amid the Dark? που μεταφράζεται σε «Μέσα στο σκοτάδι» καθώς και η ιδέα για αυτό το κομμάτι, μου ήρθε όταν άκουσα για το διαγωνισμό και σκέφτηκα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να παρουσιάσω όχι μόνο την πραγματικότητα της πανδημίας, αλλά και την ιδέα μιας πανδημίας στον 21ο αιώνα ως κάτι καταστροφικό». Υπεύθυνος καθηγητής: Πολυμένωφ Εμίλ.

Γ Βραβείο: «Covid genesis», Του μαθητή Μαργούτα Άνθιμου: «Για το κομμάτι μου πήρα έμπνευση από το διάστημα και την επιστημονική φαντασία. Συγκεκριμένα, ήθελα να εξερευνήσω την ιδέα της γεωμορφοποίησης ενός αστεριού, δηλαδή την τεχνητή διαμόρφωση ενός αστέρα ώστε να είναι κατάλληλα βιώσιμος για τους ανθρώπους. Σύνδεσα έτσι, την υψηλή ενέργεια και θερμοκρασία ενός αστεριού με την ενεργητικότητα της τέκνο και της χάους». Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κακογιάννη Έλενα.

Γ Βραβείο: «Η θετική πλευρά της ζωής», Του μαθητή Μαυρή Ιωάννη: «Το τραγούδι σχετίζεται με την πανδημία η οποία λίγο πολύ τον καθένα από μας τον έχει επηρεάσει διαφορετικά. Προσωπικά εμένα με επηρέασε καλλιτεχνικά και δεν μπορώ να μην πω ότι ήταν αρκετά δύσκολο να γράψεις για θετικές σκέψεις σε μια τέτοια κατάσταση. Όμως η δική μου έμπνευση ήρθε με βάση το τι ήθελα να ακούσω εγώ σε μια περίοδο δύσκολης μεταεφηβικής κρίσης, αλλά με δόσεις αλήθειας και προσπάθειες ανάκαμψης από αυτήν την περίοδο».

Α Βραβείο: «Covid 19- emotion», Του μαθητή Χαραλαμπίδη Αλέξιου-Άγγελου: «Το έργο αυτό το εμπνεύστηκα την περίοδο καραντίνας. Μέσα από αυτό το κομμάτι εκφράζω τα διάφορα συναισθήματα που επηρεάζουν την ψυχολογία τη δική μου και του κόσμου με αυτήν την πανδημία που θέρισε τον πλανήτη μας. Τις τόσες ψυχές που χάθηκαν άδικα από αυτό το δυσάρεστο γεγονός και τα τόσα πλήγματα που δέχθηκε ο κόσμος. Κάθε νότα κι ένα διαφορετικό συναίσθημα ,ελπίζοντας σε ένα καλύτερο μέλλον?». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κακογιάννη Έλενα

Β Βραβείο: «The lockdown», Του μαθητή Κυπριώτη Σπύρου: «Το έργο ?Lockdown? έχει ως σκοπό να «αναπαραστήσει» τον φόβο, τη θλίψη που προκάλεσε η πανδημία, αλλά και την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον? Αυτή η πρωτόγνωρη εμπειρία μας έχει ωθήσει όλους να είμαστε πιο δημιουργικοί και παραγωγικοί, οπότε θεώρησα τη συμμετοχή μου σε αυτόν τον διαγωνισμό μια καλή ευκαιρία για να εκφράσω τα συναισθήματα που κυριαρχούν αυτές τις μέρες». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τριανταφύλλου Μαρία.

Β Βραβείο: α) «Earth is on Fire», β) «Inferno», Του μαθητή Ζαφειράκη Γεωργίου: α) «Μέσα από αυτό το κομμάτι θέλω να δείξω ότι πολεμάμε ακόμα τον covid και μπορούμε να νικήσουμε χωρίς πόνο. Όταν συνέθετα το κομμάτι αυτό, μου αναδυόταν έντονα η βία που νιώθω σαν να ήμουνα σε μια φυλακή όλο αυτόν τον καιρό. Με αυτή τη σύνθεση θέλω να εκφράσω την ελπίδα μου πως κάποια μέρα θα επιστρέψουμε στην πραγματική ζωή».

β) «Με το κομμάτι αυτό ήθελα να εκφράσω τις δοκιμασίες που μπορεί να περάσει η φιλία. Μέσα από τη δυσκολία της περιόδου του covid, αναγνώρισα ποιοι ήταν οι πραγματικοί μου φίλοι. Μέσα από τη διαδικασία της σύνθεσης φανερώθηκε μέσα μου μια στοργή και κατανόηση για τους φίλους που δεν ήταν αληθινοί». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αγγέλου Παρασκευή.  

Γ Βραβείο: «Επαναλαμβανόμενες σκέψεις», Του μαθητή Ζωίδη Κωνσταντίνου: «Το συγκεκριμένο κομμάτι το εμπνεύστηκα από τα σημερινά δεδομένα με τον ιό, που όλος ο κόσμος είναι στεναχωρημένος. Πιστεύω ότι το ύφος του αντιπροσωπεύει τις στιγμές που ζούμε». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κακογιάννη Έλενα.

Γ Βραβείο: «Σκέψεις», Του μαθητή Σορδάκη Γεωργίου: «Το κομμάτι αυτό αποτελεί έμπνευση από συναισθήματα που βιώνουμε λόγω της δύσκολης εποχής που ζούμε. Περιγράφει την θλίψη και την λύπη για τους ανθρώπους που νοσούν και εκφράζει την αβεβαιότητα που υπάρχει αυτήν την περίοδο. Στην αρχή είναι μελαγχολικό γιατί περιγράφει μια θλίψη που νιώθουμε όλοι. Στα μέσα του κομματιού υπάρχει μια καθοδική πορεία της μελωδίας καθώς σιγά σιγά το ηθικό μας πέφτει. Στο τέλος, το κομμάτι γίνεται πιο αισιόδοξο γιατί πάντα στα δύσκολα υπάρχει και μια ελπίδα». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κολιάδη Ανθούλα.

Έπαινοι δόθηκαν στους μαθητές:

  • Χατζηνικολού Σάββα για το κομμάτι του «Τα παιδιά της καραντίνας»: «το εμπνεύστηκα καθώς άκουγα Τα παιδιά του Πειραιά. Οι στίχοι γράφτηκαν και αμέσως ηχογραφήθηκαν. Λόγω της κατάστασης που ζούμε, έγραψα αυτό το  τραγούδι ώστε να κάνω λίγο πιο χαρούμενη την κατάσταση».
  • Μπαδάνη Μάριο για το κομμάτι του «Η Μελωδία ?μεταλλάσσεται?»: «Με την αρχή της μελωδίας θέλω να εκφράσω την κανονικότητα. Στη μέση του κομματιού, θέλω να δείξω την ξαφνική επίθεση του covid στη ζωή μου. Όλη αυτή η αλλαγή συνδυάζεται με το τέλος, με το φινάλε, το οποίο διάλεξα να επανέρχεται στις «νότες» της κανονικότητας. Θα ήθελα μέσα από τη σύνθεση αυτή να εκφράσω το φόβο μου για το μέλλον, μετά από τον ερχομό του covid. Όταν παίζω το κομμάτι νιώθω τη διαδρομή μέσα μου». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αγγέλου Παρασκευή.
  • Κετσέ Μελπωμένη Ραφαέλα για το κομμάτι της «Μαύρο φως»: «Όταν έμαθα για τον διαγωνισμό μπορώ να πω ότι μου άρεσε η ιδέα του να γράψω μια δική μου μελωδία. Έτσι λοιπόν ένα απόγευμα κάθισα και έγραψα κάποιες νότες, χωρίς να ξέρω αν ταιριάζουν, απλά τις έγραψα. Δεν ήξερα αν ήταν ωραίο ή όχι  ή αν ήταν χαρούμενο ή αρκετά λυπημένο. Και όταν το έπαιξα στο πιάνο μου άρεσε. Νομίζω πως αντιπροσωπεύει το θέμα του διαγωνισμού, τον κοροναΐο. Το ονόμασα «Μαύρο Φως», γιατί πολύ απλά αυτό σκέφτηκα όταν το έπαιξα». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κολοκοτρώνη Πηνελόπη.

Έπαινο πήρε στη ζωγραφική ο Μαρίνος Αντώνιος για το έργο του «Η σκιά της απειλής». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπηλιώτη Αλίντα.

Ευχαριστούμε θερμά την Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, το Δ.Σ. και τον πρόεδρο κ. Μαρίνο Ανδρέα, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Παπαδομαρκάκη Ιωάννη και τις Συντονίστριες του 2ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου κα. Χάιτα Σοφία (Εικαστικών) και κα. Τσιμπούρη Θεοδώρα (Μουσικής) για την πρωτοβουλία και τη διοργάνωση.

Ευχαριστούμε θερμά την Εταιρεία DODEKANISOS SEAWAYS που επιβράβευσε τους/τις μαθητές/τριες με ένα ανοικτό εισιτήριο για όποιο νησί θέλουν. Πέρα από την κα. Σπανού που έδωσε τα εισιτήρια και αναμνηστικά δώρα στα παιδιά, παρευρέθηκαν ο κ. Μαρίνος, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, η κ. Τσιμπούρη, Συντονίστρια Εκπ. Έργου Μουσικής και ο κ. Χριστοδούλου, Πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Σχολ. Επιτροπής Δήμου Ρόδου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...