Σχολικό Έτος 2021-22
α) Ημερολόγιο Δράσεων – Εκδηλώσεων σχολικού έτους 2021- 22
β) Δράσεις των Σχολικών Δραστηριοτήτων (πολιτιστικά προγράμματα κ.α.)
γ) Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας:
δ) Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας
ε) Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας
α) Ημερολόγιο Δράσεων – Εκδηλώσεων σχολικού έτους 2021-22:
Ημερομηνία | Δράση- Εκδήλωση |
07-09-2021 | Βράβευση των μαθητών/τριών που ξεχώρισαν και πήραν 1ο, 2ο και 3ο βραβείο στον Καλλιτεχνικό διαγωνισμό της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, από την εταιρεία Dodecanisos Seaways. |
10-09-2021 | Επιμόρφωση χρήση πυροσβεστήρων και ασφάλεια. |
14-09-2021 | Συναυλία και συζήτηση με την ορχήστρα εγχόρδων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. |
20-09-2021 | Αποχαιρετιστήρια εκδήλωση για την καθαρίστρια του Σχολείου μας κ. Φλώρα που συνταξιοδοτήθηκε. Υπηρετούσε στο Σχολείο μας περισσότερα από 20 χρόνια. |
24 έως 26-09-2021 | Μαθητές και μαθήτριες μας παρακολούθησαν τριήμερο σεμινάριο- master class κλασικής κιθάρας, στο πλαίσιο του 1ου Φεστιβάλ Κιθάρας που διοργάνωσε ο ΔΟΠΑΡ. |
04-10-2021 | Άσκηση για την αντισεισμική προστασία (εκκένωση Σχολείου και καταμέτρηση). |
12 με 23-10-2021 | Συμμετοχή σε πρόγραμμα Erasmus ως Σχολείο Υποδοχής καθηγητή μουσικής από το ιταλικό σχολείο Liceo Musicale Matera T.Stigliani. Έγιναν πρόβες με τα μουσικά σύνολα, μαθήματα θεωρίας και αρμονίας, συνομιλίες με εκπαιδευτικούς για την ύλη, τη διάθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων κτλ. |
17-10-2021 | Συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Χορωδίας στην έναρξη του 2ου Σκακιστικού Φεστιβάλ Ρόδου (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ερασιτεχνών και Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σύνθεσης και Λύσης Σκακιστικών Προβλημάτων). |
21 με 22-10-2021 | Συμμετοχή σε πρόγραμμα Erasmus ως Σχολείο Υποδοχής: «The key to connection», με κιναισθητική εκπαίδευση. Συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες στο Σχολείο (21-10) και το σύνολο κρουστών στο θέατρο τάφρου «Μελίνα Μερκούρη» (22-10). |
27-10-2021 | Εκδήλωση- συναυλία για το Έπος του 1940- ΟΧΙ. (Λόγω των καλών καιρικών συνθηκών η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του Σχολείου τηρώντας μέτρα προφύλαξης ?αποστάσεις, μάσκες κτλ). |
08-11-2021 | Βιντεοσκόπηση και ηχογράφηση τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη για τη συνεργασία μας με Για την εκδήλωση με το Σύλλογο Ελλήνων Ουγγαρίας σε συνεργασία με τα σχολεία “Νίκος Μπελογιάννης”, “Μανόλης Γλέζος” και το Μουσικό σχολείο της Ρόδου. |
15-11-2021 | Με πρωτοβουλία του 15μελους του Σχολείου μας, τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και φυσικά τη συνδρομή όλων, οι μαθητές/μαθήτριες μάζεψαν 763.20? για την Αγγελικούλα της Ρόδου, που χρειάζεται άμεση επέμβαση. |
17-11-2021 | Γιορτή για το Πολυτεχνείο. Μία τάξη παρακολούθησε στο αμφιθέατρο και οι υπόλοιπες στα τμήματα τους, μέσω Live Streaming. |
27-11-2021 | Συμμετοχή του Σχολείου μας στο διήμερο επετειακών εκδηλώσεων που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με αφορμή τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 |
29-11-2021 | Παραδοσιακή Μουσική καλωσορίζοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες σε πρόγραμμα Erasmus στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου. |
03-12-2021 | Επίσκεψη του ΕΕΕΚ Ρόδου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Αναπηρίας. |
15/12/2021 | Διαδικτυακή σύνδεση με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης για παρακολούθηση παρουσίασης χάλκινων πνευστών οργάνων της συμφωνικής ορχήστρας από ένα κουιντέτο πνευστών και ταυτόχρονα παρουσίαση χριστουγεννιάτικου προγράμματος. |
15-17/12/2021 | Πρότζεκτ με διαθεματική προσέγγιση των καλάντων του Δωδεκαημέρου, στα τμήματα της Β? Γυμνασίου. |
17/12/2021 | Συνεργασία με το 11ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου με παραδοσιακά κάλαντα και τραγούδια. Συμμετέχει η παραδοσιακή ορχήστρα του Σχολείου. |
17/12/2021 | Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με άλλους φορείς και του «ανοίγματος» του Σχολείου στην τοπική κοινωνία φιλοξενούμε χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της παιδικής χορωδίας της Ι.Μ. Παναγίας Τσαμπίκας Αρχαγγέλου Ρόδου. |
17/12/2021 | Συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Χορωδίας, στην εκδήλωση απονομής επαίνων στους χορηγούς ? δωρητές της «Δομής Παροχής Συσσιτίου», στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου. |
18/12/2021 | Συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Χορωδίας, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στη χριστουγεννιάτικη συναυλία της Μικτής Χορωδίας του ΔΟΠΑΡ Δήμου Ρόδου στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού. |
19/12/2021 | Συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Χορωδίας στη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση που διοργανώνει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου για τα παιδιά του Κέντρου Παιδικής Μέριμνας Θηλέων Ρόδου. |
19 & 20/12/2021 | Συμμετοχή μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στη χριστουγεννιάτικη συναυλία της Καμεράτα Ρόδου του ΔΟΠΑΡ. |
21/12/2021 | Αποστολή χριστουγεννιάτικων καρτών με το Πρόγραμμα eTwinning: Στόχος της δράσης είναι να ενταχθούν οι μαθητές/τριες σε μια πανευρωπαϊκή κοινότητα διδασκαλίας και μάθησης, να μοιραστούν τις απόψεις τους , να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες μέσω μιας ασφαλούς και εύχρηστης πλατφόρμας, να εξοικειωθούν με την ψηφιακή τεχνολογία και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες με σεβασμό στη διαφορετικότητατης σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. |
22/12/2021 | Δημιουργήθηκε ένα βίντεο με παραδοσιακά κάλαντα και χριστουγεννιάτικες ιστορίες από μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου μας. Το βίντεο προωθήθηκε σε οίκους ευγηρίας, αφού λόγω της πανδημίας, δεν μπορέσαμε να επισκεφθούμε αυτές τις δομές. |
21 & 22/12/2021 | Συμμετοχή διάφορων μουσικών συνόλων στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό του Δήμου Ρόδου. |
23 & 28/12/2021 | Συμμετοχή του Συνόλου Κρουστών σε εκδηλώσεις του Ιππικού Ομίλου Κάδμος. |
26/12/2021 | Εκπομπή μαθητών/τριών στο School Radio. |
14/01/2022 | Συμμετοχή στον 3ο Πανελλήνιο διαγωνισμό «Διαστημικές εικόνες και καλλιτεχνική έκφραση» με δύο βίντεο και ένα μουσικό κομμάτι. |
28/01/2022 | Εκδήλωση για τους Τρεις Ιεράρχες και κοπή Βασιλόπιτας. |
2/02/2022 | Δράση για την «Ημέρα κρέπας» που συνδέεται με την Υπαπαντή. |
8/02/2022 | Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο. Συμμετείχαμε μέσω του σχολικού δικτύου, σε παρουσίαση- ενημέρωση για θέματα διαδικτύου, ώστε να προωθηθεί η ασφαλής και θετική χρήση του διαδικτύου και της ψηφιακής τεχνολογίας, διαμορφώνοντας υπεύθυνους και ενημερωμένους αυριανούς πολίτες. |
10/02/2022 | Συμμετοχή στο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2022. |
13/02/2022 | Εκπομπή μαθητών/τριών στο School Radio. |
15/02/2022 | Ένα νέο επιτραπέζιο εκπαιδευτικό παιχνίδι προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν μαθητές/τριες σε διάφορα θέματα, δημιουργήθηκε από κοινού με το Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχικής Υγείας «Δίοδος» του Δήμου Ρόδου και της ΧΕΝ Ρόδου, με «πρωταγωνίστρια» την Άν_να, ένα το έφηβο κορίτσι. Σταδιακά θα παίξουν όλα τα τμήματα του Σχολείου μας. |
17/02/2022 | Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης μυεί τους/τις μαθητές/τριες στην περιγραφική δύναμη της μουσικής με την παρουσίαση του έργου «Εικόνες από μία Έκθεση» του Ρώσου συνθέτη Modest Mussorgsky. Διαδικτυακή σύνδεση. |
17/02/2022 | Ομιλία και παρουσίαση από αξιωματικούς της τροχαίας Ρόδου, σχετικά με την οδική ασφάλεια και τον κίνδυνο των ατυχημάτων. |
21 και 23/02/2022 | Στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκαν δύο τρίωρες συναντήσεις, μετά το τέλος των μαθημάτων, τη Δευτέρα 21 και την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022, στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας, σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τη χρήση απιδινωτή. |
24/02/2022 | Μετά κάποιες ώρες μαθημάτων, κατά την ώρα της σίτισης του Γυμνασίου και του Λυκείου του Σχολείου μας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων φρόντισε να τηρηθεί το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, ενώ μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί έπαιξαν λαϊκή και παραδοσιακή μουσική. |
25/02 και 04/03/2022 | Στο πλαίσιο των δράσεων της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις με εξειδικευμένη ψυχολόγος στη συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη. Αναπτύχθηκαν τα θέματα: παιδιά-θύτες, παιδιά-θύματα, παιδιά- μάρτυρες, εκπαιδευτικοί σε αφύπνιση. |
04/03/2022 | Βραβείο στο διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2022 για τη συμμετοχή του τμήματος Γ3 Γυμνασίου. |
08/03/2022 | Συμμετοχή στο διαγωνισμό τραγουδιού του School Radio Καν? το ν? ακουστεί 2022. |
10/03/2022 | Διαδικτυακή ενημέρωση για διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα στην Γ? Λυκείου, στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού. |
11/03/2022 | Σχολική εκδήλωση-συναυλία για την επέτειο της Ενσωμάτωσης Δωδεκανήσου. |
12/03/2022 | Μαθητική Απογευματινή Συναυλία στο Αμφιθέατρο με μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου του Σχολείου μας. |
13/03/2022 | Συμμετοχή στη μαθητική παρέλαση για την επέτειο της Ενσωμάτωσης Δωδεκανήσου. |
14/03/2022 | Ενδοσχολικό σεμινάριο με θέμα την ηχογράφηση και τη μουσική σημειογραφία μέσω υπολογιστή και προγραμμάτων. |
15, 17, 18/03/2022 | Στο πλαίσιο των δράσεων της αξιολόγησης, πραγματοποιήθηκαν ενημερώσεις των μαθητών/τριών της Α?, Β? και Γ? Γυμνασίου αντίστοιχα, για τις ενδοσχολικές εξετάσεις, τα μαθήματα και τη φοίτηση στο Μουσικό Σχολείο. |
17/03/2022 | Εκπαιδευτικός περίπατος της Γ? Λυκείου. |
18/03/2022 | Συμμετοχή στο διαγωνισμό Bravo Schools, στον άξονα για το κλίμα, με ένα επιτραπέζιο εκπαιδευτικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε στο Σχολείο μας από εκπαιδευτικούς. |
20/03/2022 | Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με γονείς/κηδεμόνες της Α’ και Β’ Γυμνασίου, στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας, σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και το Κέντρο Πρόληψης “Δίοδος”, με θέμα Επικοινωνία γονέων – εφήβων”. |
21/03/2022 | Πραγματοποιήθηκε το πείραμα του Ερατοσθένη από μαθητές της Β’ Τάξης του Γυμνασίου με σκοπό τον υπολογισμού της ακτίνας της Γης. |
24/03/2022 | Σχολική εκδήλωση-συναυλία για την επέτειο της Επανάστασης του 1821. |
25/03/2022 | Συμμετοχή στη μαθητική παρέλαση για την επέτειο της Επανάστασης του 1821. |
27/03/2022 | Συμμετοχή μαθητών του Σχολείου μας στο Σκακιστικό Σχολικό Πρωτάθλημα Δωδεκανήσου 2022. (1ο και 4ο βραβείο στη κατηγορία Β? και Α? Γυμνασίου αντίστοιχα). |
28-29-30-31/03/2022 | Συμμετοχή στις εξετάσεις PISA. Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών/τριών (Programme for International Student Assessment). |
28-29/03/2022 | Συμμετοχή στους σχολικούς αγώνες Λυκείου (πετοσφαίριση). |
30/03/2022 | Εκπαιδευτικές συναντήσεις στη Μελισσοκομική Δωδεκανήσου, στο ΚΠΕ Πεταλούδων και ση Κοιλάδα Πεταλούδων (για αντίστοιχες δράσεις). |
31/03/2022 | Εκπαιδευτικός περίπατος στη Μεσαιωνική Πόλη και στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου (για αντίστοιχη δράση). |
01/04/2022 | Το επιτραπέζιο, διαδραστικό, εκπαιδευτικό παιχνίδι, που έφτιαξαν από κοινού το κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχικής υγείας «Δίοδος» του Δήμου Ρόδου και η ΧΕΝ Ρόδου, με «πρωταγωνίστρια» την Άν_να, ένα έφηβο κορίτσι, με διάφορα τμήματα του Σχολείου μας. |
02/04/2022 | Ανοικτό μάθημα- σεμινάριο για την τζαζ μουσική και τον αυτοσχεδιασμό, από τον κ. Δημήτριο Βασιλάκη |
03/04/2022 | Ανοικτό μάθημα- σεμινάριο για τη διδακτική του πιάνου, από τον κ. Γεώργιο Αραβίδη |
04/04/2022 | Ενδοσχολικό σεμινάριο για τη μουσική |
04/04/2022 | Επίσκεψη των μαθητών/τριών της θεατρικής ομάδας στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου και της Μεσαιωνικής Πόλης |
04/04/2022 | Συμμετοχή στο πρόγραμμα eTwinning Onu Peacekeeping- Day anthem |
05/04/2022 | Φιλοξενία μαθητών/τριων ΣΤ΄ Δημοτικών Σχολείων Κρεμαστής Ρόδου |
06/04/2022 | Πρόγραμμα με το Κέντρο Δίοδος, εκπαιδευτικό παιχνίδι Αν_να, με τμήματα Γυμνασίου. Ανοικτό μάθημα και συζήτηση μαθητών/τριών Λυκείου με τον σαξοφωνίστα κ. Βασίλειο Δημητράκη |
10/04/2022 | Ανακοινώθηκαν οι φιναλίστ του Διαγωνισμού “Κάν’ το ν’ ακουστεί” του European School Radio. Η ραδιοφωνική μας ομάδα, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες του Λυκείου, δημιούργησαν ένα τραγούδι και ένα ραδιοφωνικό μήνυμα, τα οποία πέρασαν στις αντίστοιχες τριάδες. |
10/04/2022 | Συμμετοχή του Συνόλου Κρουστών στον 7ο Διεθνή Μαραθώνιο Ρόδου. Στο πλαίσιο αυτής της συμμετοχής, εμφανιστήκαμε για λίγο σε εκπομπή της τηλεόρασης ΕΤ3. |
11/04/2022 | Φιλοξενία μαθητών/τριών του 1ου Γυμνασίου Κω στο σχολείο μας. Συνεχίζονται οι παρουσιάσεις του εκπαιδευτικού παιχνιδιού Αν_να με μαθητές/τριες του Σχολείου μας: Τη Δευτέρα 11 Απριλίου , σειρά είχε η Β’ Λυκείου. |
14-16/04/2022 | Μουσικό Φεστιβάλ «Ρόδος: Σταυροδρόμι Πολιτισμών και Συμπράξεων Μουσικών Σχολείων» στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου. |
29/04/2022 | Έπαινο συμμετοχής πήρε το Σχολείο μας, για τη συμμετοχή μαθητών/τριών στο πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της γης. |
01/05/2022 | Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σχολικού Σκακιού. Κυριακή 1 Μαΐου: Τελετή Έναρξης. Συμμετοχή μελών της Ευρωπαϊκής Χορωδίας. |
20/05/2022 | Συμμετοχή στους αγώνες του Πανελλήνιου Διαγωνισμού F1 in Schools 2022 (από το Νοέμβριο 2021). |
03-06/05/2022 | Εκπαιδευτική ? πολιτιστική δράση στο Καστελλόριζο με το Σύνολο Κρουστών και το Σύνολο Λαϊκής Μουσικής σε συνεργασία με τα εκεί Σχολεία και το Δήμο. |
04/05/2022 | “Βιβλικό Πάρκο” Δράση που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, το οποίο βρίσκεται στη Μονή Βλατάδων στη Θεσσαλονίκη, την Ι.Μ. Ρόδου καθώς και με το ΚΠΕ Πεταλούδων. |
05/05/2022 | Φιλοξενία στο Αμφιθέατρο του Σχολείου της Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου, Πολιτιστικών Συλλόγων, καθώς και εκπροσώπων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Ρόδου. |
10/5/2022 | Μουσικό-παιδαγωγική δράση στο Γυμνάσιο Σορωνής Ρόδου για τους/τις μαθητές/τριες του Γυμνασίου και του Δημοτικού Σχολείου Σορωνής. |
10/05/2022 | Ενημέρωση μαθητών/τριών της Γ? Γυμνασίου για τις σπουδές στο ΕΠΑΛ. |
12-13/05/2022 | θεατρική παράσταση της θεατρικής ομάδας του Σχολείου στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου: «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας». |
13/05/2022 | Συνεργασία με την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, στο πλαίσιο της δράσης «οδική ασφάλεια – υπόθεση όλων μας». |
13/05/2022 | Παρακολούθηση της γενικής πρόβας της συναυλίας του Ρόδιου συνθέτη κ. Φίλιππου Τσαλαχούρη, στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού Ρόδου. |
16/05/2022 | Τελετή βράβευσης Εθνικός Διαγωνισμός Γαλλοφωνίας: 3ο Πανελλήνιο Βραβείο στο επίπεδο Α2 “L’ ?ne de Georges Brassens”. |
02/06/2022 | Έπαινο συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο». |
11/06/2022 | Επίσημη τελετής βράβευσης στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Καν? το ν? ακουστεί» του European School Radio. (1ο βραβείο στο ραδιοφωνικό μήνυμα και 3ο βραβείο στο τραγούδι). |
14/06/2022 | Επίσημη έγκριση του αιτήματος του Σχολείου για τη συμμετοχή του στο Ευρω-Μεσογειακού Ιδρύματος Anna Lindh για τον Διάλογο μεταξύ των Πολιτισμών. |
15/06/2022 | 2ο Βραβείο στο Διαγωνισμό Μετάφρασης Αγγλικών του Διεθνούς Κέντρου Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου. |
22 κα 23/06/2022 | Μαθητικές Συναυλίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής, σε συνεργασία με το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδου, στο Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Ρόδου. |
24/06/2022 | Παρουσίαση μουσικών οργάνων και του Σχολείου μας στους/στις νέους μαθητές/τριες της Α? Γυμνασίου του Σχολείου μας. |
7 και 21/07/2022 | Θερινό Σινεμά στο προαύλιο του Σχολείου, σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων |
10/07/2022 | Τελετή Αποφοίτησης Γ? Λυκείου |
4 και 25/08/2022 | Θερινό Σινεμά στο προαύλιο του Σχολείου, σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων |
β) Δράσεις των Σχολικών Δραστηριοτήτων (πολιτιστικά προγράμματα κ.α.)
- Afterschool Bar. Ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο,
- MusicSchoolRhodes.gr: Ενημέρωση, Δράσεις και Συναυλίες του Μουσικού Σχολείου Ρόδου,
- Χορωδία: φωνές και ηχοχρώματα,
- Ρόδος: Σταυροδρόμι πολιτισμών και συμπράξεων Μουσικών Σχολείων,
- Εδώ Μουσικό Σχολείο Ρόδου? Ταξιδεύουμε με τη Μουσική,
- Η μάθηση μέσα από την τέχνη της Επικοινωνίας και της Συνεργασίας,
- Παίζουμε όλοι, παίζουμε μαζί?,
- Γνωρίζοντας τα Δωδεκάνησα,
- Βιολί και Πιάνο ? Cinematic Duo,
- Ταξιδεύουμε τραγουδώντας,
- Συναντάμε το Μεγάλο ?Ο?,
- Μεγάλοι Έλληνες και ξένοι συνθέτες και τραγουδοποιοί,
- Διατροφή και Υγεία
γ) Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας:
- Ιστολογείν, δημιουργείν, συνεργάζεσθαι
- Χρήση πολυμέσων και καινοτόμων διδακτικών πρακτικών εφαρμογών υπολογιστή στα μαθήματα -“Βασική θεωρία της μουσικής” και “Όργανο επιλογής”.
- Ποδηλατώντας στη γνώση
- Δημιουργική γραφή
- Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις στο πιάνο και την θεωρία
- Αειφόρο νερό στο σχολικό περιβάλλον
- Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις για την διδασκαλία μουσικής-κρουστών οργάνων
- Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας μουσικών οργάνων
- Προσαρμόζομαι στο νέο σχολείο, ενημερώνομαι για το μέλλον μου
- Έμφυλλα στερεότυπα
- Πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας
- Δραματοθεραπεία και θεατρική πράξη
- Μουσική και όχι μόνο…
- “Γνωρίζοντας την ΑΝ_ΝΑ”
- Μικτή χορωδία Γονέων και Παιδιών
- Ψηφιακή αναβάθμιση Σχολείου
- Βιβλικό Πάρκο
- “Μέλιττα”
- Οδική ασφάλεια: Υπόθεση όλων μας
- Χρήση των υπολογιστών(εφαρμογές μουσικής) στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού
- Εσωτερικές επιμορφώσεις καθηγητών/τριών γενικής και μουσικής παιδείας
- Σχολείο και κοινότητα: πλησιάζοντας την τρίτη ηλικία με ενσυναίσθηση και ευαισθησία
- E-Twinning -Δράσεις στο Διαδίκτυο
- Δράσεις του Μουσικού Σχολείου Ρόδου στα ακριτικά νησιά
- Ραδιοφωνικοί παραγωγοί “European Shcool Radio”
- Ρόδος: Σταυροδρόμι πολιτισμών και συμπράξεων Μουσικών Σχολείων
δ) Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου είναι το μοναδικό στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Είναι Γυμνάσιο με Λυκειακές
Τάξεις. Εδρεύει στη περιοχή Κοσκινού Ρόδου.
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 λειτούργησε με 15 τμήματα (9 Γυμνασίου και 6 Λυκείου) και 313 μαθητές/τριες.
Το διδακτικό προσωπικό του Σχολείου απαρτιζόταν από 77 εκπαιδευτικούς, γενικής και μουσικής παιδείας.
Μονιμοποιήθηκαν 13 καθηγητές/τριες μουσικής παιδείας. Η συντριπτική πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού
συμπλήρωνε το διδακτικό ωράριο αποκλειστικά στο Σχολείο μας και διαθέτει αυξημένα προσόντα.
Το ωράριο του Σχολείου είναι διευρυμένο (42 ώρες εβδομαδιαίως). Παρέχεται σίτιση από το Δήμο Ρόδου και
μετακίνηση με τις εταιρείες ΡΟΔΑ και ΚΤΕΛ από τη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της λειτουργίας
των Μουσικών Σχολείων.
Το Σχολείο διαθέτει μόνο 13 αίθουσες διδασκαλίας (με αποτέλεσμα δύο τμήματα να διδάσκονται τα μαθήματα
γενικής παιδείας σε μικρότερες αίθουσες μουσικής) και 35 αίθουσες μουσικών ατομικών μαθημάτων, αίθουσα
χορωδίας, εργαστήρια φυσικών επιστημών, πληροφορικής και αίθουσα γυμναστικής.
Υπάρχουν ελλείψεις σε αίθουσες γενικής παιδείας και μουσικών ατομικών μαθημάτων (παρά τις προσθήκες των
τελευταίων ετών που πραγματοποιήθηκαν με τις κοινές προσπάθειες της Διεύθυνσης και του Δ.Σ. του Συλλόγου
Γονέων και Κηδεμόνων), ενώ τα προβλήματα μόνωσης (στάζει σε 2 αίθουσες), ελαιοχρωματισμού και
συντήρησης συνεχίζονται. Τα μουσικά όργανα δεν επαρκούν για όλους τους/τις μαθητές/τριες και απαιτούνται
συντηρήσεις κάποιων υπαρχόντων οργάνων λόγω παλαιότητας.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (ειδικά της μουσικής παιδείας), καθυστερούν να προσληφθούν, με ότι αυτό
συνεπάγεται για τη διδακτική διαδικασία, ενώ και φέτος δεν καλύφθηκαν όλες οι θέσεις εκπαιδευτικών
μουσικής. Σημειώνουμε ακόμα ότι: α) δεν υπάρχουν βιβλία διδασκαλίας για τα μαθήματα μουσικής παιδείας, με
αποτέλεσμα την επιβάρυνση του κόστους λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του οικογενειακού
προϋπολογισμού (πολλές φωτοτυπίες καθημερινά, αγορές βιβλίων μουσικής), β) δεν έχει ενεργοποιηθεί, σύμφωνα
με την εγκύκλιο λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων, η διαδικασία πιστοποίησης μουσικών γνώσεων των
μαθητών/τριών του Σχολείου.
Με το συντονισμό και επίπονες, καθημερινές ενέργειες του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και της
Διεύθυνσης του Σχολείου, υπάρχουν αποφάσεις συντήρησης για όλο το κτιριακό συγκρότημα και κατασκευή νέων
αιθουσών, σε συνεργασία με φορείς: Από το Δήμο Ρόδου για μόνωση, από την ΚΤΥΠ ΑΕ για συντήρηση και
κατασκευή νέων αιθουσών και από τη Γ. Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για αγορά νέων μουσικών
οργάνων. Σημειώνουμε ακόμα ότι ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, με δική του οικονομική συνεισφορά και
κάποιες δωρεές, τοποθέτησε ντουλαπάκια για τους/τις μαθητές/τριες του Σχολείου, συντήρησε και αναβάθμισε τους
εξωτερικούς χώρους και τους κήπους, μερίμνησε για την ουσιαστική στήριξη δράσεων και συναυλιών.
Η διαχείρηση των οικονομικών του Σχολείου πραγματοποιείται από τον Διευθυντή σε αγαστή συνεργασία με τη
Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρόδου.
Η Διεύθυνση του Σχολείου απαρτίζεται από τον Διευθυντή και τρεις υποδιευθυντές, γενικής και μουσικής
παιδείας.
Η λήψη αποφάσεων καθώς και η αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος προκύψει, αντιμετωπίζεται πάντοντε
με την όμορη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.
Τεκμήρια: Βιβλίο πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων, Βιβλίο Διευθυντού, Αλληλογραφία με φορείς, Σύλλογο
Γονέων και Κηδεμόνων κ.α., Ιστολόγια και κοινωνικά δίκτυα του Συλλόγου.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Υψηλό επίπεδο κατάρτισης εκπαιδευτικού προσωπικού.
Εξαιρετικό παιδαγωγικό κλίμα, με ελάχιστη επιβολή παιδαγωγικών ποινών.
Σημεία προς βελτίωση
Περισσότερες συναντήσεις γονέων ? κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς, που
λόγω της πανδημίας ήταν περιορισμένες και φέτος.
Τακτικές συναντήσεις διδασκόντων/ουσών καθηγητών/τριών ανά τμήμα με
θέμα τη συζήτηση της επίδοσης και συμπεριφοράς μαθητών/τριών.
Μεγαλύτερος περιορισμός της διαρροής μαθητών/τριών.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Επικοινωνία των δράσεων του Σχολείου στην κοινωνία.
Έντονη παρουσία του Σχολείου σε κοινωνικές εκδηλώσεις και πολιτιστικά
δρώμενα.
Αδιάλειπτη συνεργασία με διάφορους φορείς.
Καθημερινή επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Σημεία προς βελτίωση
Ψηφιακή αναβάθμιση και αυτοματοποίηση διαδικασιών.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Στόχος των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας είναι η συνεχής επιμόρφωση και η απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Η
Διεύθυνση του Σχολείου προωθεί συνεχώς ενημερώσεις για επιμορφώσεις και προγράμματα και διευκολύνει το
εκπαιδευτικό προσωπικό για την παρακολούθησή τους.
Υλοποιήθηκαν αρκετές ενδοσχολικές επιμορφώσεις, από εκπαιδευτικούς, συνεργάτες Πανεπιστημίων, Καθηγητές
και Μαέστρους Ορχηστρών.
ΤΕΚΜΗΡΙΑ:
Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων
Βιβλίο Διευθυντού
Αλληλογραφία ( εισερχόμενα ? εξερχόμενα έγγραφα)
Ιστολόγια και κοινωνικά δίκτυα του Σχολείου.
Σημεία προς βελτίωση
Δημιουργήθηκε ομάδα για τα προγράμματα Erasmus ώστε να μελετηθούν οι διαδικασίες με στόχο την ένταξη
του Σχολείου σε αυτά.
ΤΕΚΜΗΡΙΑ:
Βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων
Βιβλίο Διευθυντού
Αλληλογραφία ( εισερχόμενα ? εξερχόμενα έγγραφα)
Ιστολόγια και κοινωνικά δίκτυα του Σχολείου.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 15
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 5
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 6
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Τα Μουσικά Σχολεία, έχουν λόγω του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και της λειτουργίας τους, πολλές
ευκαιρίες δράσεων και υλοποίησης πρακτικών, πέρα από τη καθημερινή σχολική πράξη στη τάξη.
Δόθηκαν βέβαια ευκαιρίες για περισσότερη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων αυτών, προς όφελος των
μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, μεγενθύνοντας το αποτύπωμα του Σχολείου στη
τοπική και ευρύτερη κοινωνία.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Πέρα από τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που υπάρχει από πλευράς μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών για την
υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων, υπήρξαν δυσκολίες (με ελάχιστους φορείς) στη συνεργασία και στην
οργάνωση των υποχρεώσεών τους.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Ειδικότερο Θέμα
Επιμόρφωση σε θέματα προγραμματισμού και υλοποίησης για τις δράσεις Erasmus.
ε) Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία: Συνεκτικός σχεδιασμός και πρωτοβουλίες.
Σημεία προς βελτίωση: Δεν υπάρχει ανάγκη υπόδειξης βελτιώσεων.
Προτάσεις προς βελτίωση: Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες ανάγκες για την υποβολή προτάσεων βελτίωσης.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία: Πολύ θετική εικόνα που αφορά στη διοίκηση του σχολείου και στις προτεραιότητες που πρέπει να ακολουθηθούν.
Σημεία προς βελτίωση: Συνέχιση αυτής της στρατηγικής που φαίνεται ότι διαχρονικά ακολουθείται.
Προτάσεις προς βελτίωση: Δεν υπάρχει ειδική πρόταση.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία: Η πλειάδα των προγραμμάτων που αφορούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών είναι απόλυτα επωφελής για τους τελευταίους. Η εκτίμησή μας είναι ότι η κατακτημένη εμπειρία λόγω της φύσης του Μουσικού Σχολείου, θα ήταν σημαντικό να διαχυθεί και προς άλλες σχολικές μονάδες ως προς την ανίχνευση φορέων για επιμόρφωση και συνεργασία αλλά και ως προς τη σύνταξη σχεδίων προγραμμάτων, καθώς και ως προς τον ευρύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Κατά τον τρόπο αυτό θα προκύψει γενικότερο όφελος αλλά και προβολή του Μουσικού Σχολείου Ρόδου.
Σημεία προς βελτίωση: Βλέπε προηγούμενο εδάφιο.
Προτάσεις προς βελτίωση: Βλέπε προηγούμενο εδάφιο.