Σχολικό έτος 2023-24

Μπορείτε τα δείτε αναλυτικά:

α) Ημερολόγιο Δράσεων – Εκδηλώσεων

β) Δράσεις των Σχολικών Δραστηριοτήτων (πολιτιστικά προγράμματα κ.α.)

γ) Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας:

δ) Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

ε) Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας


α) Ημερολόγιο Δράσεων- Εκδηλώσεων σχολικού έτους 2023-24:

ΗμερομηνίαΔράση- Εκδήλωση 
11-09-2023Συναυλία με μαθητές/τριες μας στην Μεσαιωνική Πόλη (Παναγιά του Μπούργκου), στο πλαίσιο του μουσικού φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ροδίων. 
20-09-2023Επίσκεψη και συζήτηση μαθητών/τριών μας με εκπρόσωπο του τμήματος νεότητας του Ερυθρού Σταυρού. 
21-09-2023Επίσκεψη του μουσικού βιρτουόζου του βιολιού Gilles Apap στο πλαίσιο του φεστιβάλ Ευρωπαϊκής Πολυφωνίας. 
22-09-2023Συμμετοχή μαθητών/τριών στην παγκόσμια ημέρα νοηματικών γλωσσών. Συμμετοχή μαθητών/τριών των γαλλόφωνων τμημάτων σε επιμορφωτική δράση στο Κατάλυμα της Γαλλίας, η οποία συνδιοργανώνεται από το γαλλικό ινστιτούτο, ευρωπαϊκή επιτροπή, το προξενείο της Γαλλίας και τη σύμβουλο εκπαίδευσης γαλλικής γλώσσας. 
24-09-2023Συμμετοχή στην εκδήλωση «Mozarts Costa Violin. Από το Σάλζμπουργκ στη Ρόδο» στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου. 
2-10-2023Τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023, μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών επισκέφτηκαν το Σχολείο μας, με μαέστρο τον κ. Νικόλαο Χαλιάσα. 
4-10-2023Καλλιτεχνικές δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων.  Προβολή καλλιτεχνικής-εκπαιδευτικής ταινίας. 
6-10-2023Το Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης, μαζί με τους δύο συνεργάτες – εταίρους του, την Ευρωπαϊκή Ένωση Μουσικών Σχολείων (European Music School Union – EMU) και το Σύλλογο Μουσικών Σχολείων της Αυστρίας (Κonferenz der Osterreichischen Musikschulwerke – KOMU) διοργάνωσε το Συμπόσιο των Ευρωπαϊκών Μουσικών Σχολείων στη Βιέννη. (Συμμετοχή εκπαιδευτικού του σχολείου μας). 
8-10-2023Πολυήμερες δράσεις για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στα αγγλόφωνα, γερμανόφωνα και γαλλόφωνα τμήματα. 
10-10-2023Συμμετοχή σε δράσεις της Εταιρείας Ψυχικής Υγείας παιδιών και ενηλίκων «Πανάκεια», (Σύνολο Κρουστών), για την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας. 
18-10-2023Εκκλησιασμός και ψαλμωδίες στον  Ιερό Ναό Ευαγγελιστού Λουκά Σορωνής από το Σύνολο Βυζαντινού Χορού. 
18-10-2023Συμμετοχή στην έναρξη του διεθνούς συνεδρίου Rhodes MRC 2023. (Ευρωπαϊκή ορχήστρα). 
19-10-2023Επίσκεψη μελών του Ελληνογερμανικού συλλόγου “Τερψιχόρη” της Κολωνίας, σε συνέχεια παλαιότερων επισκέψεων και συνεργασιών. (τάξη ακορντεόν). 
20-10-2023 5ο Φεστιβάλ “Treeasure of Hellas”,( 20-23 Οκτωβρίου). Ιδρυτικός φορέας είναι η Ακαδημία Τεχνών και εκπαιδευτικών καινοτομιών της Μόσχας. Συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος πολλών μουσικών και συνόλων. Ως Σχολείο, βραβευτήκαμε συνολικά για το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, με το Grand Prix και με πολλά 1α, 2α, 3α βραβεία. 
23-10-2023Στο πλαίσιο των δράσεων της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Treasure of Hellas που διοργανώνεται από την Ακαδημία Τεχνών και εκπαιδευτικών καινοτομιών της Μόσχας, πραγματοποιήθηκαν masterclass πιάνου, κλασικού βιολιού και τραγουδιού. 
26-10-2023Έναν απρόσμενο επισκέπτη είχαμε σήμερα στο Σχολείο μας: μια ξενιτεμένη πάπια, η οποία προσγειώθηκε στην πλευρά των γηπέδων. Καλέσαμε εκπρόσωπο της ορνιθολογικής εταιρείας, ο οποίος μίλησε στους/στις μαθητές/τριες μας και ανέλαβε τη φροντίδα της. 
27-10-2023Γιορτή της Σημαίας και της Επετείου του ΟΧΙ 1940. Παράλληλες καλλιτεχνικές δράσεις. 
29-10-2023Συναυλία πιάνου μαθήτριας της Β’ Λυκείου, με αφορμή την κατάκτηση του Grand Prix στο διαγωνισμό του 5ου φεστιβάλ “Treasure of Hellas”. 
5-11-2023Συμμετοχή στην 14η εκδήλωση “Ρόδος για τη Ζωή”. 
5-11-2023Μαθήτρια της Β’ Λυκείου κατέκτησε την υψηλότερη βαθμολογία και το ανώτερο βραβείο Platinum Prize του διεθνούς διαγωνισμού World Exceptional Musicians Competition 2023 (Λονδίνο) και επιπλέον ένα ειδικό βραβείο, το Precision Virtuoso Special Award  (for exceptional technical proficiency, displaying remarkable skill, precision, and mastery of their craft) στο πιάνο. 
9-11-2023Συμμετοχή μαθητών/τριών μας της Α’ Λυκείου στη μαθητική έκδοση του Rhodes MRC 2023 (Rhodes Model Regional Co-operation), από τις 9 έως τις 12 Νοεμβρίου 2023 
10-11-2023Βιωματικό μουσικό εργαστήρι με την μουσικοπαιδαγωγό, χορογράφο και arte administration Έλενα Μιχαήλου, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης. 
10-11-2023Στο πλαίσιο τζαζ συναυλίας και της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, συναυλία αυτοσχεδιασμού και τζαζ μουσικής, καθώς και masterclass για τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες μας. Μας επισκέφθηκαν ο σαξοφωνίστας, συνθέτης και ερευνητής Δημήτρης Βασιλάκης με το τρίο του Espen Berg από τη Νορβηγία. 
17-11-2023Την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε η επετειακή γιορτή για το Πολυτεχνείο. Όπως συνηθίζουμε τα τελευταία πολλά χρόνια, η εκδήλωση οργανώνεται, δημιουργείται και παρουσιάζεται από τους/τις μαθητές/τριες της Β’ Λυκείου, με την υποστήριξη εκπαιδευτικών. 
21-11-2023Στην εορτή του Ιερού Ναού Εισοδίων Θεοτόκου στα Κοσκινού συμμετείχε το σύνολο Βυζαντινού Χορού του Σχολείου μας, ψέλνοντας εκκλησιαστικούς ύμνους. 
23-11-2023Στο επετειακό διήμερο “Πιανιστικές Μινιατούρες Ελλήνων Συνθετών” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 23 και 24 Νοεμβρίου 2023, συμμετείχαν με δύο έργα τους, εκπαιδευτικός του Σχολείου και μαθητής της Γ΄ Λυκείου. 
25-11-2023Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου, στο μάθημα των καλλιτεχνικών, δημιούργησαν εικαστικά έργα και ένα βίντεο. 
25-11-2023Στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας για την εξάλειψη της βίας κατά των Γυναικών υλοποιήθηκε δράση σε τμήματα της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου στα πλαίσια  της οποίας οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με διαφόρων ειδών  κείμενα (διαφημίσεις, γελοιογραφίες, άρθρα κ.λ.π )που θίγουν τα έμφυλα στερεότυπα. Ακολούθησε σχετική συζήτηση. 
26-11-2023Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τον Δημοτικό Οργανισμό Πολιτισμού και Αθλητισμού Ρόδου ΔΟΠΑΡ, φιλοξενήσαμε τη μουσική παράσταση “1962-1963: Μέσα απ’ του χρόνου τον καθρέφτη”. 
28-11-2023Συναυλία για την Ημέρα της Μεσογείου, Sounds of Solidarity, πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο και με την υποστήριξη του Ιδρύματος Anna Lindh, στα πλαίσια του συντονισμού για την Ημέρα της Ευρώπης, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης και του ΔΟΠΑΡ. Συμμετείχε το σύνολο παραδοσιακής χορωδίας και ορχήστρας. 
27 με 30-11-2023Τις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε η εβδομάδα ανοιχτών μαθημάτων πιάνου, στο πλαίσιο των δράσεων της ενδοσχολικής αξιολόγησης. Μια δράση με εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς στόχους κατά την οποία οι μαθητές/τριες στην προβλεπόμενη ώρα του μαθήματος τους παρουσίασαν ένα έργο στο πιάνο, εστιάζοντας σε κάποιο επιμέρους θέμα για το οποίο έγινε ανοιχτή συζήτηση. 
1-12-2023Στολισμοί χριστουγεννιάτικων δέντρων στα τμήματα και στους εξωτερικούς χώρους του Σχολείου, με τα 5μελή και το 15μελές του Σχολείου μας. 
2-12-2023Στην εκδήλωση Μαμάδες της Ρόδου, τα έσοδα της οποίας προορίζονται για τις ανάγκες της Παιδιατρικής Κλινικής του Γ.Ν.Ρ., συμμετέχει το Σύνολο Πνευστών (Μπαντίνα. 
3-12-2023Μαθητική Συναυλία ως Κυριακάτικο Μουσικό Πρωινό, διοργανώνουμε την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας. 
3-12-2023Μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου, δημιούργησαν ζωγραφιές και ένα βίντεο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων Με Αναπηρία, στο πλαίσιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών. 
6-12-2023Ανήμερα του Αγίου Νικολάου, στο Εργαστήρι Καλλιτεχνικών, μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου του Σχολείου μας ζωγράφισαν τους Αγίους Νικόλαο και Βασίλειο και συζήτησαν για τις πραγματικές ιστορίες της ζωής τους (και για τη λάθος εικόνα που όλοι έχουμε για τον Άη Βασίλη). 
6-12-2023Άσκηση σεισμού στο Σχολείο. 
7-12-2023Υλοποιήθηκε στο Σχολείο μας το πρόγραμμα “Vorfahrt mit Deutsch” (Νέοι Ορίζοντες με τα Γερμανικά) του Ινστιτούτου Γκαίτε Αθηνών, στο  οποίο μαθητές/μαθήτριες των γερμανόφωνων τμημάτων Β1 και Β3 συμμετείχαν σε καινοτόμο βιωματικό εργαστήριο και  ήρθαν σε επαφή με τη γερμανική γλώσσα και κουλτούρα των γερμανόφωνων χωρών. 
9-12-2023Πραγματοποιήθηκε χριστουγεννιάτικο μπαζάρ από το 15μελές, με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στην πλατεία Κύπρου. Συμμετείχαν ντουέτα με ξένο ρεπερτόριο, το σύνολο κρουστών και το σύνολο πνευστών (μπαντίνα). 
11-12-2023Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αεροδρόμιο της Ρόδου πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2023, στο πλαίσιο δράσεων του Σχολείου και του επαγγελματικού προσανατολισμού, με μαθητές/τριες της Β’ Λυκείου. 
13-12-2023Συμμετοχή μετά από πρόσκληση του Δήμου Ρόδου, στην τελετή έναρξης των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στο χριστουγεννιάτικο χωριό, με τα σύνολα: Ευρωπαϊκής Χορωδίας, Πνευστών- Μπαντίνα και Κρουστών. 
15-12-2023Συναυλία της Ορχήστρας Ευρωπαϊκής Μουσικής στο Νεστορίδειο Μέλαθρο. Συμμετέχει σε κάποια τραγούδια και η Χορωδία Ευρωπαϊκής Μουσικής. 
15-12-2023Συναυλία μελών της ευρωπαϊκής χορωδίας σε εκδήλωση για το κέντρο παιδικής μέριμνας θηλέων Ρόδου. 
16-12-2023Συμμετοχή μελών της ευρωπαϊκής χορωδίας στην έναρξη ημερίδας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
17-12-2023Συμμετοχή μουσικών συνόλων στο χριστουγεννιάτικο χωριό Δήμου Ρόδου. 
18-12-2023Πρόγραμμα etwinning με σχολείο της Φιλανδίας (χριστουγεννιάτικες κάρτες) 
19-12-2023«Μία θάλασσα, δύο νησιά, τρείς γλώσσες, μία αγκαλιά»: Στο πλαίσιο της διδασκαλίας ξένων γλωσσών δημιουργήσαμε μια εικονική παρέα με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου στην Ικαρία και στη Ρόδο, με σκοπό την συνεργασία των δύο Σχολείων (Αγίου Κηρύκου Ικαρίας – Μουσικού Σχολείου Ρόδου) ,την ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων των δύο νησιών ,την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων  και την επικοινωνία στα Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. 
20-12-2023Χριστουγεννιάτικη συναυλία στον καθολικό ναό Αγίου  Φραγκίσκου με τα σύνολα: βυζαντινός χορός, παραδοσιακή χορωδία, ακορντεόν, πνευστών (μπαντίνα), μέλη τoυ συνόλου  Polifonia. 
21-12-2023Χριστουγεννιάτικη συναυλία στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας. Κάλαντα στη ΔΔΕ Δωδεκανήσου. 
22-12-2023Συμμετοχή της χορωδίας και της ορχήστρας παραδοσιακής μουσικής, στην τελετή ορκωμοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου, μετά από πρόσκληση. 
31-12-2023Κάλαντα πρωτοχρονιάς σε φορείς και στις αρχές του τόπου. 
11-01-2024Ουρανογραφία: Εισαγωγή στην Αστρονομία, με την Β’ Γυμνασίου. 
16-01-2024Παιδαγωγική δράση με τη ΔΙΟΔΟ (κάθε φορά σε διαφορετικό τμήμα) 
19-01-2024Παιδαγωγική δράση με τη ΔΙΟΔΟ (κάθε φορά σε διαφορετικό τμήμα) 
23-01-2024Παιδαγωγική δράση με τη ΔΙΟΔΟ (κάθε φορά σε διαφορετικό τμήμα) 
30-01-2024Εκδήλωση για τους Τρεις Ιεράρχες και Κοπή Βασιλόπιτας με την Ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ρόδου κ.κ. Κυρίλλου. 
31-01-2024Συμμετοχή μαθητών/τριών του Σχολείου μας, στις δράσεις του θεατρικού φεστιβάλ Αριστοφάνης- Θέατρο & Αναπηρία. 
02-02-2024Συνεργασία με το “Σπίτι της Ευρώπης”. 
05-02-2024Συμμετοχή στους σχολικούς αγώνες βόλεϊ Λυκείου. 
07-02-2024Συμμετοχή στους σχολικούς αγώνες ποδοσφαίρου Λυκείου. 
07-02-2024Δειγματική διδασκαλία και παρουσίαση ομαδικών εργασιών, στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης και διδασκαλίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Γλώσσας στο τμήμα Β3 Γυμνασίου, με θεματική: “Παρουσιάζουμε τον τόπο μας, δημιουργία ταξιδιωτικού οδηγού για τα Δωδεκάνησα” 
08-02-2024Επίσκεψη της ΕΥΘΥΤΑ και συζήτηση με μαθητές/τριες της Α’ Λυκείου. 
09-02-2024Ενημερωτική συνάντηση για Β’ και Γ’ Λυκείου. Η συζήτηση εκτός από τις πανελλήνιες εξετάσεις, τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού και του παράλληλου μηχανογραφικού, επεκτάθηκε σε θέματα εύρεσης εργασίας, σπουδών στο εξωτερικό, υποτροφίες κ.α. 
11-02-2024Το Σύνολο Κρουστών του Σχολείου μας συμμετείχε στην εκδήλωση των δύο Ομοσπονδιών Πολιτισμού της Ρόδου: Των Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου και των Δωδεκανησιακών Παροικιακών Συλλόγων Ρόδου. 
11-02-2024Συμμετοχή και κατάκτηση 2ης θέσης στην κατηγορία Λυκείου, στο Σχολικό Σκακιστικό Πρωτάθλημα Δωδεκανήσου 2024. 
14-02-2024Προβολές στο φορητό πλανητάριο και παρατήρηση του ήλιου με τηλεσκόπιο. 
15-02-2024Συμμετοχή στη live μετάδοση εκπαιδευτικής συναυλίας της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. 
15-02-2024Παιδαγωγική δράση με τη ΔΙΟΔΟ. 
18-02-2024Κυριακάτικο Μουσικό Πρωινό: Μαθητικές συναυλίες στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας. 
19-02-2024Ενδοσχολική επιμόρφωση, για τις νέες διαδραστικές οθόνες και τις καινοτόμες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση. 
22-02-2024Παρουσίαση μουσικών οργάνων και μικρών μουσικών συνόλων, σε μαθητές/τριες Δημοτικών Σχολείων. 
22-02-2024Παιδαγωγική δράση με τη ΔΙΟΔΟ (κάθε φορά σε διαφορετικό τμήμα). 
23-02-2024Βράβευση σε πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης: Η μαθήτρια της Β’ Λυκείου του Σχολείου μας Αλίκη Ψωμά, κατέκτησε το πρώτο βραβείο! 
26-02-2024Με αφορμή το μάθημα της Ιλιάδας υλοποιήθηκε δράση ενάντια στα έμφυλα στερεότυπα από το Β1 και το Β3 του Γυμνασίου του Σχολείου μας. 
27-02-2024Παιδαγωγική δράση με τη ΔΙΟΔΟ (με μαθητές/τριες Γ’ Λυκείου). 
28-02-2024Εργαστήρι παραδοσιακών οργάνων- μπουζουκιού στη Σορωνή της Ρόδου, επισκέφθηκαν μαθητές και μαθήτριες της Α’ Λυκείου, του τμήματος Οργανολογίας Παραδοσιακών Οργάνων. 
28-02-2024Ένα απίστευτο, αδιανόητο, τραγικό δυστύχημα συνέβηκε πριν 1 χρόνο. Δεν υπάρχουν λόγια. Μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου ζωγράφισαν, Μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, του τμήματος Ηχογράφησης, έφτιαξαν το ηχητικό και όλα συνέθεσαν ένα μικρό βίντεο: https://youtu.be/U2r3t0ccVwU 
01-03-2024Εκπαιδευτική- πολιτιστική εκδρομή, με μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου του Σχολείου μας, από τις 1 έως τις 5 Μαρτίου 2024, στη Θεσσαλονίκη. 
01-03-2024Συναυλία του Συνόλου Πνευστών (Μπαντίνα) στον Τρούλο- Μανδράκι, για να καλωσορίσουμε την άνοιξη. 
02-03-2024Εκπαιδευτική- πολιτιστική εκδρομή, με μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας, από τις 2 έως τις 6 Μαρτίου 2024, στην Ελβετία. 
06-03-2024Σχολική γιορτή για την επέτειο της Ενσωμάτωσης Δωδεκανήσου. 
06-03-2024Στο 1ο Ελληνικό Φεστιβάλ συμμετείχε το Σύνολο Κρουστών του Σχολείου μας. Το Φεστιβάλ αποτελεί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με επίκεντρο τον εορτασμό της επετείου της Ενσωμάτωσης των Δωδεκανήσων, που στόχο έχει τη διεθνή προβολή του νησιού της Ρόδου. 
06-03-2024Για την πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού έγινε έκθεση έργων ζωγραφικής μαθητών/τριών του Γυμνασίου του Σχολείου μας.   
06-03-2024Στα πλαίσια δράσης ενάντια στα έμφυλα στερεοτύπα και της Ημέρας της Γυναίκας προβλήθηκε η ταινία κινουμένων σχεδίων «My love affair with mafriage». Ακολούθησε σχετική συζήτηση. 
07-03-2024Ημέρα της Επετείου Ενσωμάτωσης Δωδεκανήσου, μετά το πέρας της παρέλασης, το Σχολείο μας διοργανώνει μουσικοχορευτική παράσταση, με τη στήριξη και τη χορηγία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Συμμετέχουν χορευτικές ομάδες της Ομοσπονδίας Παροικιακών Δωδεκανησιακών Συλλόγων Ρόδου. 
8-03-2024Μέλη της παραδοσιακής ορχήστρας έπαιξαν παραδοσιακή μουσική στην έκθεση παραδοσιακών κεφαλόδεσμων της Δωδεκανήσου, στην οπλοθήκη De Milly. 
08-03-2024Για την ημέρα της γυναίκας έγινε έκθεση έργων ζωγραφικής μαθητών/τριών του Γυμνασίου του Σχολείου μας. 
08-03-2024Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιλιάδας, της Ημέρας της Γυναίκας και δράσης ενάντια στα έμφυλα στερεότυπα μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μαθητές και μαθήτριες του σχολείου εντόπισαν έμφυλα στερεότυπα που εμφανίζονται στην Ιλιάδα, διερεύνησαν ποια επιβιώνουν μέχρι σήμερα και υλοποίησαν εργασίες δημιουργικής γραφής. 
09-03-2024Μέλη της χορωδίας Polifonia, από το χορωδιακό σύνολο έκφρασης Λυκείου του Σχολείου μας, συμμετείχαν στην ημερίδα για την ενδοοικογενειακή και εργασιακή βία: “Όχι! Η σιωπή δεν είναι χρυσός”. 
09-03-2024Εκπαιδευτική- Καλλιτεχνική εκδρομή στο Μόναχο και το Σάλτσμπουργκ. 09-13 Μάρτιου  2024. 
10-03-2024Κυριακάτικο Μουσικό Πρωινό: Μαθητική Συναυλία στο αμφιθέατρο του Σχολείου μας. 
14-03-2024Παιδαγωγική δράση με τη ΔΙΟΔΟ. 
19-03-2024Εκπαιδευτικό- Πολιτιστικό ταξίδι στην Κέρκυρα του Συνόλου Κρουστών του Σχολείου μας. 
20-03-2024Άσκηση με την Πυροσβεστική-Αστυνομία-Περιφέρεια-EKAB (σβήσιμο φωτιάς, απεγκλωβισμοί). 
20-03-2024«Kids save lives» πρόγραμμα με μαθητές/τριες Γ΄ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου. Α’ μέρος: θεωρητική εξ αποστάσεως παρέμβαση. 
20-03-2024Συμμετοχή μαθητών/τριών μας σε εκδήλωση στο 1ο ΚΑΠΗ Ρόδου, μετά από πρόσκληση του Κέντρου Πρόληψης “Δίοδος”, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ποίησης. 
20-03-2024Το πείραμα του Ερατοσθένη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης που διοργανώνεται κάθε χρόνο, από την ΠΑΝΕΚΦΕ. 
22-03-2024Γιορτή για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. 
25-03-2024Συμμετοχή στην παρέλαση για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 2021. 
25-03-2024Συμμετοχή μαθητριών μας στους σχολικούς αγώνες στίβου Λυκείων που διεξάχθηκαν στο αθλητικό κέντρο Καλλιπάτειρα. 
27-03-2024Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το “Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδου” και δράσεων που εξελίσσονται στο νησί μας, συνεργαστήκαμε με τον εκπαιδευτικό- μουσικό κ. Joe Marshall από το Open Music School του Βερολίνου. 
27-03-2024Μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε βιωματικό σεμινάριο πρώτων βοηθειών, το οποίο ήταν προγραμματισμένο από την Ανθρωπιστική Οργάνωση KIDS SAVE LIVES. 
28-04-2024Εκπαιδευτική- Πολιτιστική εκδρομή στο Ηράκλειο Κρήτης, σε συνεργασία με το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου. 
29-04-2024Μικρή μεσημεριανή μαθητική συναυλία στο αμφιθέατρο του Σχολείου μας. 
04-04-2024Με την ανακήρυξη της 4ης Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας που θεσμοθετήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού από την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-24, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου μας έλαβαν μέρος σε δράσεις ευαισθητοποίησης για τα αδέσποτα ζώα. 
06-04-2024Μουσικοχορευτική βραδιά. Με διοργάνωση από το Σύλλογο Γονέων και το 15μελες του Σχολείου μας. 
08-04-2024Ρεσιτάλ πιάνου για 4 χέρια. Νέα Πτέρυγα Νεστορίδειου Μελάθρου. 
09-04-2024Συναυλία της Ορχήστρας Ευρωπαϊκής Μουσικής. Συμμετέχουν το Σύνολο Προετοιμασίας Εγχόρδων και το φωνητικό Σύνολο Polifonia. Νέα Πτέρυγα Νεστορίδειου Μελάθρου. 
11 με 14-04-20244ο μουσικό φεστιβάλ Ρόδος: Σταυροδρόμι Πολιτισμών και Συμπράξεων Μουσικών Σχολείων με τη συμμετοχή 5 μουσικών σχολείων από την Ελλάδα και 2 από το εξωτερικό. Οι συναυλίες πραγματοποιήθηκαν στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. 
13-04-2024Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος “Γνωρίζοντας τη μεσαιωνική Ρόδο: ιστορία, θρύλοι και αρχιτεκτονική”, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση των μαθητών και μαθητριών του προγράμματος στην Παλιά Πόλη της Ρόδου. 
15-04-2024Το 1ο βραβείο στην κατηγορία Μουσικό/Εκκλησιαστικό/Καλλιτεχνικό Σχολείο, κατακτήσαμε στο δημιουργικό διαγωνισμό στο πλαίσιο του προγράμματος Αστέρι της Ευχής. Μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα εμπνεύστηκαν από το επετειακό αστέρι και το έργο του οργανισμού Make a Wish και έφτιαξαν τις δικές τους συλλογικές δημιουργίες. 
18-04-2024Πασχαλινή Συναυλία στον Ιερό Καθολικό Ναό Αγίου Φραγκίσκου. 
18-04-2024Η μαθήτρια μας Καλλιόπη Π. της Α’ Λυκείου, συμμετείχε στους πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες Τοξοβολίας και κατέκτησε την 26η θέση. 
19 με 23-04-2024To Σχολείο μας συμμετέχει ως συνδιοργανωτής στη Διεθνή Biennale Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πραγματοποιήθηκαν τρεις θεματικές συναυλίες με διάφορα μουσικά σύνολα στου Σχολείου στις 19, 21 και 23 Απριλίου 2024. 
20-04-2024Η Ρόδος υποδέχεται τη φλόγα του αυθεντικού μαραθωνίου και στην εκδήλωση συμμετείχε η Ορχήστρα Ευρωπαϊκής Μουσικής. 
21-04-2024Συμμετοχή μαθητών/τριών μας στον Διεθνή Μαραθώνιο Ρόδου. Πέρα από την συμμετοχή στο αθλητικό μέρος, το Σύνολο Κρουστών συμμετείχε παίζοντας σε διάφορα σημεία της διαδρομής. 
22-04-2024Επίσκεψη εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών του Γυμνασίου Αστυπάλαιας. 
23 και 24-04-2024Η θεατρική ομάδα του Μουσικού Σχολείου Ρόδου παρουσιάζει την παράσταση μιούζικαλ: «Οι Άθλιοι», βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βίκτωρος Ουγκώ και μουσική Κλώντ Μισέλ Σένμπεργκ. Συμμετέχουν μαθητές/τριες από διάφορα μουσικά σύνολα του Σχολείου, ενώ συμπράττει και χορωδία του Δήμου Ρόδου. 
27-04-2024Συμμετοχή στο European School Radio και στο διαγωνισμό «Καν’ το ν’ ακουστεί» 
03-05-2024Mέλη της Ευρωπαϊκής Χορωδίας και απόφοιτες του Σχολείου μας, έψαλλαν τα εγκώμια στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού μαζί με τη Μεικτή Χορωδία της Ρόδου. 
10-05-2024Μέλη του Συνόλου Πνευστών του Σχολείου μας (Μπαντίνα), έπαιξαν μαζί με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Ρόδου στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού. 
13-05-2024Επίσκεψη μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών από το «Δημοκρατικό Σχολείο» του Άμστερνταμ, στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus, ως σχολείο υποδοχής. 
13-05-2024Ολοκλήρωση της κατασκευής του επιτραπέζιου “Renaissance Monopoly”, με ερωτήσεις και απαντήσεις στα αγγλικά, για την Αναγέννηση και το Μουσείο Τέχνης, στα πλαίσια της διδασκαλίας του σχετικού κεφαλαίου του βιβλίου τους. 
14-05-2024Δειγματική, δίωρη διαθεματική διδασκαλία στο μάθημα της ιστορίας Α’ Γυμνασίου, στη θεματική ενότητα της εκστρατείας και του έργου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 
18-05-2024Φιλοξενία της παρουσίασης του νέου βιβλίου του Κώστα Κρομμύδα «Κρασί από τα χείλη σου» στο Αμφιθέατρο του Σχολείου. Συνόδεψαν μουσικά, μαθητής και μαθήτρια της Α’ Λυκείου. 
19-05-2024Παρουσίαση της δράσης: «Ο ξένος και η ξενιτιά… Λογοτεχνία και Μουσική συνομιλούν».   
19-05-2024Συμμετοχή στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Κώστα Κρομμύδα «Κρασί από τα χείλη σου» στη Στέγη του Πολιτιστικού και Λαογραφικού Συλλόγου Σορωνής Ρόδου «Το Αμπερνάλλι». Συνόδεψαν μουσικά, μαθητής και μαθήτρια της Α’ Λυκείου. 
27-05-2024Έκδοση ετήσιας μαθητικής εφημερίδας του Σχολείου μας. 
05-06-2024Συμμετοχή στο 7ο Φεστιβάλ Σχολικής Οπτικοακουστικής Κινηματογραφικής Δημιουργίας, με  βίντεο μαθητών/τριών του Σχολείου μας, της τάξης γαλλικών, σχετικά με τους ολυμπιακούς αγώνες. 
07-06-2024Φιλοξενία της γενικής συνέλευσης της Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου, του αντιπεριφερειάρχη και του αντιδημάρχου Πολιτισμού στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας. 
20-06-2024Συμμετοχή μαθητών/τριών μας σε εκδήλωση στο Αρχαίο Στάδιο Ρόδου.   
21-06-2024Μαθητική Συναυλία στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ημέρας μουσικής σε συνεργασία με το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο και το πανελλήνιο δίκτυο. 
25-06-2024Μαθητική Συναυλία. 
26-06-2024Μαθητική Συναυλία. 
29-06-2024Συμμετοχή σε εκδήλωση του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
01 έως 04-07-2024Συμμετοχή του Σχολείου μας στη Βουλή των Εφήβων στην Αθήνα. 
05-07-2024Συμμετοχή μαθητών/τριών του Σχολείου μας στην 15η Γιορτή Μουσικής στο Άλσος Αγίου Σουλά. 
06-07-2024Τελετή Αποφοίτησης της Γ’ Λυκείου του Σχολείου μας. 

β) Δράσεις των Σχολικών Δραστηριοτήτων (πολιτιστικά προγράμματα κ.α.):

  1. «Εδώ Μουσικό Σχολείο Ρόδου…. Ραδιοφωνική ομάδα MOU-RO», εκπαιδευτικοί: Λιούρη Σταυρούλα, Καζαντζίδη Ιωάννα
  2. «Γινόμαστε μικροί δημοσιογράφοι… κάνουμε τα δικά μας Podcast γράφουμε τη δική μας σχολική εφημερίδα», εκπαιδευτικοί: Ανδρεάδη Γεωργία, Λιούρη Σταυρούλα
  3. «Το Σύνολο Κρουστών του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, σε αλληλεπίδραση με άλλα Μουσικά Σχολεία και με μουσικές σχολές ΑΕΙ», εκπαιδευτικοί: Χασάπης Νικόλαος, Χασάπης Αθανάσιος
  4. «Το αρχαίο θέατρο στο χρόνο», εκπαιδευτκοί: Δερέκα Δήμητρα, Πολίτη Χριστίνα, Μπουντούρη Αυγή
  5. «Ταξιδεύουμε με τις μουσικές του κόσμου», εκπαιδευτικοί: Βλαχάβα Μαρία
  6. «Όταν τα σκίτσα κιθαρολογούν», εκπαιδευτικοί: Καρελλάκη Δάφνη, Γρηγοριάδου Ειρήνη
  7. «Εικαστικές Ανθρωπογεωγραφίες Δωδεκανήσου», εκπαιδευτικοί: Γρηγοριάδου Ειρήνη, Καρελλάκη Δάφνη
  8. «MusicSchoolrhodes.gr: Το ψηφιακό αποτύπωμα του Μουσικού Σχολείου Ρόδου», εκπαιδευτικοί: Αναγνώστου Ιωάννης, Μπέλλος Παναγιώτης-Λουκάς, Κουτεντάκης Παναγιώτης-Χαρίλαος
  9. «4ο Μουσικό Φεστιβάλ: Ρόδος: Σταυροδρόμι πολιτισμών και συμπράξεων Μουσικών Σχολείων», εκπαιδευτικοί: Μπέλλος Παναγιώτης-Λουκάς, Θεολόγος Χρήστος, Σπύρου Ευτυχία
  10. «Ρόδος: ιστορική και πολιτισμική περιήγηση», εκπαιδευτικοί: Κωνσταντινοπούλου Αφροδίτη, Βόμβα Στυλιανή, Μάλαμος Βασίλειος
  11. «Γνωρίζοντας τη μεσαιωνική Ρόδο: ιστορία, θρύλοι, αρχιτεκτονική», εκπαιδευτικοί: Πολίτη Χριστίνα, Μήτρου Μάνθα, Αναγνώστου Ιωάννης
  12. «Από την τρίο-σονάτα στο πιάνο τρίο», εκπαιδευτικοί: Αναστασιάδης Αναστάσιος, Καβουριάδου Κωνσταντίνα
  13. «Τρεις μαζί και… το πιάνο», εκπαιδευτικοί: Σαρρή Θεοδοσία
  14. «Μουσικές συμπράξεις στο πιάνο», εκπαιδευτικοί: Σπύρου Ευτυχία, Μπίτος Κωνσταντίνος, Καρελλάκη Δάφνη
  15. «Πως συνδέεται η Μουσική με την εκμάθηση ξένων γλωσσών : Το «Πιανο  για Τέσσερα Χέρια» ταξιδεύει στην Γερμανια», εκπαδευτικοί: Καραπατάκη Μαρία, Βόμβα Στυλιανή, Σπύρου Ευτυχία
  16. «Μια θάλασσα, δύο νησιά, τρεις γλώσσες, μια αγκαλιά: Συνεργασία με το Γυμνάσιο Αγίου Κηρύκου στην Ικαρία», Βόμβα Στυλιανή, Καραπατάκη Μαρία, Τοτόμη Κωνσταντίνα
  17. “Μυθολογία, αστερισμοί, μουσική και πλανήτες. Ουρανογραφία”, εκπαιδευτικοί: Ελαφρή Γεωργία, Κολώνιας Απόστολος
  18. Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική, εκπαιδευτικός: Γρηγοριάδης Παναγιώτης
  19. “75 χρόνια ελεύθερα Δωδεκάνησα”, εκπαιδευτικοί: Μάστορα Σταματία, Κολιάδη Ανθούλα, Θεολόγος Χρήστος
  20. «Παιδικές συλλογές για πιάνο. Διασχολική συνεργασία», εκπαιδευτικοί: Κολιάδη Ανθούλα, Σαρρή Θεοδοσία, Καβουριάδου Κωνσταντίνα
  21. “Αυτοσχέδια μουσικά όργανα από διάφορα υλικά”, εκπαιδευτικός: Άννα Σαντορινιού, Βασίλειος Μαλάμος
  22. «Φωνές και ηχοχρώματα στη Χορωδία», εκπαιδευτικοί: Καλαεντζής Μιχαήλ, Κολιάδη Ανθούλα, Μπέλλος Παναγιώτης Λουκάς
  23. «Πράσινο Σχολείο», εκπαιδευτικοί: Κουτεντάκης Παναγιώτης-Χαρίλαος, Μπέλλος Παναγιώτης-Λουκάς, Βόμβα Στυλιανή
  24. «Η ψηφιακή αφήγηση στη λογοτεχνία», εκπαιδευτικοί: Μπουντούρη Αυγή, Κουτεντάκης Παναγιώτης-Χαρίλαος, Γρηγοριάδου Ειρήνη
  25. Afterschool Bar. Ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο, εκπαιδευτικοί: Βενιζελέας Ηλίας
  26. «Ανήκω μόνο στον εαυτό μου», εκπαιδευτικοί: Γρηγοριάδου Ειρήνη, Βενιζελέας Ηλίας, Πολίτη Χριστίνα.

γ) Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας:

Α/ΑΤίτλος δράσηςΣυντονιστής/στρια και Μέλη
1Ιστολογείν, δημιουργείν, συνεργάζεσθαιΒενιζελέας Ηλίας (συντ.), Παπαθανασίου Κυριακή, Φαραμίτσα Καμέλια, Μπουντουρη Αυγη,Τζουμερκιώτης Σπύρος
2Συνομιλία λογοτεχνίας και μουσικής: Δημιουργική γραφήΜήτρου Μάνθα (συντ.), Πολίτη Χριστίνα, Καρελλάκη Δάφνη, Μπίτος Κων/νος, Τριανταφύλλου Μαρία
3Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις στο πιάνο και την θεωρίαΚαβουριάδου Κων/να (συντ), Πίτσα Μαρίκα, Βολονάκη Ευαγγελία, Σαρρή Θεοδοσία, Μακέστα Σταματία
4Ταξίδι στις γειτονιές της ΕυρώπηςΜαριεττή Βασιλική (συντ), Ανδρεάδη Γεωργία, Κουτεντάκης Παναγιώτης Χαρίλαος, Πρασσά Νικολέτα, Αγάθη Βαρσαμίδου
7Έμφυλα στερεότυπαΒενιζελέας Ηλίας (συντ.), Ρούσου Ειρήνη, Κυριαζή Γενοβέφα, Κολώνιας Απόστολος, Γρηγοριάδου Ειρήνη
8Πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας -Ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσω του Θεάτρου και γενικότερα της τέχνης.Κούλη Ζωλένα (συντ), Σαρρή Θεοδοσία, Δερέκα Δήμητρα, Τάτση Κατια, Γρηγοριάδου Ειρήνη
10“Γνωρίζοντας την ΑΝ_ΝΑ”Λιούρη Σταυρούλα (συντ.), Βενιζελέας Ηλίας, Βλαχάβα Μαρία, Φρουζάκη Κατερίνα, Σταματία Κουντούρη
11Μικτή χορωδία εκπαιδευτικών και μαθητώνΒλαχάβα Μαρία (συντ.), Καλαεντζής Μιχαήλ, Φρουζάκη Αικατερίνη, Γρηγοριάδου Ειρήνη, Σκανδαλίδης Στάθης
12Ψηφιακή αναβάθμιση του Σχολείου και των διαδικασιών που περιλαμβάνονται στην καθημερινή λειτουργία τουΚουτεντάκης Παναγιώτης Χαρίλαος (συντ.), Αναστασιάδης Ηλίας, Αναγνώστου Γιάννης, Θεολόγος Χρήστος, Σουργκούνης Ανδρέας.
14Χρήση των υπολογιστών(εφαρμογές μουσικής) στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικουΠολυμένωφ Εμίλ, (συντ.),Σακελλαρίδης Λεωνίδας, Μάνδηλας Ευάγγελος, Κατταβενάκης Βασίλειος, Ερατώ Χατζηνικολάου
15Οργάνωση Επιμορφώσεων καθηγητών/τριών γενικής και μουσικής παιδείας.Μπέλλος Παναγιώτης-Λουκάς (συντ.), Σκριμπόνης Κων/νος, Θεολόγος Χρήστος, Σπύρου Ευτυχία, Κωστάκης Μιχαήλ
16E-Twinning -Δράσεις στο ΔιαδίκτυοΚαραπατακη Μαρια (συντ.),Ευτυχια Σπυρου, Χασάπης Αθανάσιος,Κωνσταντινα Τοτομη,Στελλα Βομβα
18Ραδιοφωνικοί παραγωγοί “European School Radio”Λιούρη Σταυρούλα (συντ.), Χατζησάββας Νεκτάριος, Ιωάννα Καζαντζίδη , Βλαχάβα Μαρία, Πολυμένωφ Εμίλ
19“Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας-Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή”Λιούρη Σταυρούλα (συντ.), Διαμαντόπουλος Αναστάσιος, Πιπίνος Σάββας, Kωνσταντινοπουλου Αφροδιτη, Γκατζιούρα Ηράκλεια
20“Ρόδος: Σταυροδρόμι πολιτισμών και συμπράξεων Μουσικών Σχολείων”Μπέλλος Παναγιώτης Λουκάς (συντ.), Θεολόγος Χρήστος, Ευτυχία Σπύρου, Aνθούλα Κολιάδη, Βεκιάρης Μιχαήλ
21Εφαρμογή της μεθόδου Paul Rolland για την ομαδική διδασκαλία εγχόρδωνΑναστασιάδης Αναστάσιος (συντ.), Καβουριάδου Κωννα, Ιωάννα Καζαντζίδη, Παρασκευάς Λαμπράκης
22Πιάνο: Μελετάμε με παρέαΒολονάκη Ευαγγελία (συντ.), Κολιαδη Ανθούλα, Σαρρή Θεοδοσία,Σταυρίδη Αγγελική, Νεστούρη Λαμπρινή
26Μουσικοί διάλογοι σύμπραξης και καλλιτεχνικής δημιουργίαςΣπύρου Ευτυχία (συντ),Τότσης Ευάγγελος, Καρελλάκη Δάφνη, Κίτσιος Σοφρώνης, Γρηγοριάδης Παναγιώτης
27Πιάνο: Δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής βιβλιοθήκηςΚολιάδη Ανθούλα (συντ.), Καβουριάδου Κων/να, Τσιαντζής Γεώργιος, Σαρρή Θεοδοσία, Μακέστα Σταματία.
28Δωδεκανησιακή Μουσική- Σύνολο προσαρμοσμένο για “εφηβική” χορωδία και ορχήστρα-Μια σύγχρονη ματιά στο άμεσο παρελθόν!Ανδρικόπουλος Γεώργιος(συντ.), Μάστορα Σταματία, Χασάπης Νικόλαος, Βολονάκη Ευαγγελία, Σκανδαλίδης Ευστάθιος
29Αυτοσχέδια Μουσικά Όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά.Άννα Σαντορινιού (συντ.), Άννα Νικητιάδη, Σμάρω Ντουμάνη, Σταύρος Κάνιας, Βασίλειος Μαλάμος
30Υποστήριξη παιδιών στο σχολικό περιβάλλον μέσα από το Μουσικό ΘέατροΛεωνίδας Σακελλαρίδης (συντ.) Αικατερίνη Τάτση, Ελληνα Σεβαστή Ειρήνη, Νικολουδάκης Ιωάννης, Πιπερτζής Δημήτριος
32Μια θάλασσα,δυο νησιά,τρεις γλώσσες,μια αγκαλιάΒόμβα Στυλιανή (συντ.), Καραπατάκη Μαρία, Τοτόμη Κων/να, Ανδρεάδη Γεωργία, Ελαφρή Γεωργία

δ) Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας:

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του Σχολείου:

Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου είναι το μοναδικό στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Είναι Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις. Εδρεύει στη περιοχή Κοσκινού Ρόδου. Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 λειτούργησε με 15 τμήματα (9 Γυμνασίου και 6 Λυκείου) και 330μαθητές/τριες. Το διδακτικό προσωπικό του Σχολείου απαρτιζόταν από 82 εκπαιδευτικούς, γενικής και μουσικής παιδείας. Η συντριπτική πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού συμπλήρωνε το διδακτικό ωράριο αποκλειστικά στο Σχολείο μας και διαθέτει αυξημένα προσόντα. Το ωράριο του Σχολείου είναι διευρυμένο (42 ώρες εβδομαδιαίως). Παρέχεται σίτιση από το Δήμο Ρόδου και μετακίνηση με τις εταιρείες ΡΟΔΑ και ΚΤΕΛ από τη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων. Το Σχολείο διαθέτει από τον Μάιο 2024 15 αίθουσες διδασκαλίας (ολοκληρώθηκε η παρέμβαση και η επέκταση των κτιρίων μέσω της ΚΤΥΠ Α.Ε.) και 35 αίθουσες μουσικών ατομικών μαθημάτων, αίθουσα χορωδίας, εργαστήρια φυσικών επιστημών, πληροφορικής, βιβλιοθήκη (ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο 2024) και αίθουσα γυμναστικής. Παρά την αμεσότερη πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, δεν καλύφθηκαν όλες οι ώρες μουσικών μαθημάτων. Σημειώνουμε ακόμα ότι: α) δεν υπάρχουν βιβλία διδασκαλίας για τα μαθήματα μουσικής παιδείας, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του κόστους λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του οικογενειακού προϋπολογισμού (πολλές φωτοτυπίες καθημερινά, αγορές βιβλίων μουσικής), β) δεν έχει ενεργοποιηθεί, σύμφωνα με την εγκύκλιο λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων, η διαδικασία πιστοποίησης μουσικών γνώσεων των μαθητών/τριών του Σχολείου. Με το συντονισμό και επίπονες, καθημερινές ενέργειες της Διεύθυνσης και του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, συνεχίζουμε τις προσπάθειες της καλυτέρευσης των συνθηκών της σχολικής μονάδας. Η διαχείριση των οικονομικών του Σχολείου πραγματοποιείται από τον Διευθυντή σε αγαστή συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρόδου. Η Διεύθυνση του Σχολείου απαρτίζεται από τον Διευθυντή και δύο υποδιευθυντές, γενικής και μουσικής παιδείας, γεγονός που δυσχεραίνει το έργο τους, αφού εκτός από την τριπλή μορφή του Σχολείου (Γυμνάσιο, Λύκειο, Μουσικό) υπάρχουν δεκάδες δράσεις, συναυλίες και πρόβες, τα οποία χρειάζονται την παρουσία τους, απογεύματα, βράδια και Σαββατοκύριακα. (υπήρχαν 3 υποδιευθυντές τα προηγούμενα σχ. έτη). Η λήψη αποφάσεων καθώς και η αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος προκύψει, αντιμετωπίζεται πάντοτε με την όμορη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. Τεκμήρια: Βιβλίο πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων, Βιβλίο Διευθυντού, Αλληλογραφία με φορείς, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων κ.α., Ιστολόγια και κοινωνικά δίκτυα του Συλλόγου.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία, Θετικά σημεία: Υψηλό επίπεδο κατάρτισης εκπαιδευτικού προσωπικού. Εξαιρετικό παιδαγωγικό κλίμα, με ελάχιστη επιβολή παιδαγωγικών ποινών.

Σημεία προς βελτίωση: Περισσότερες συναντήσεις γονέων – κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς. Τακτικές συναντήσεις διδασκόντων/ουσών καθηγητών/τριών ανά τμήμα με θέμα τη συζήτηση της επίδοσης και συμπεριφοράς μαθητών/τριών. Μεγαλύτερος περιορισμός της διαρροής μαθητών/τριών από Γ’ Γυμνασίου σε Α’ Λυκείου.

Διοικητική λειτουργία, Θετικά σημεία: Δημοκρατικό πνεύμα διοίκησης και συνεργασίας. Επικοινωνία των δράσεων του Σχολείου στην κοινωνία. Έντονη παρουσία του Σχολείου σε κοινωνικές εκδηλώσεις και πολιτιστικά δρώμενα. Αδιάλειπτη συνεργασία με διάφορους φορείς. Καθημερινή επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Σημεία προς βελτίωση: Συνέχιση της προσπάθειας για Ψηφιακή αναβάθμιση και αυτοματοποίηση διαδικασιών.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, Θετικά σημεία: Στόχος των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας είναι η συνεχής επιμόρφωση και η απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Η Διεύθυνση του Σχολείου προωθεί συνεχώς ενημερώσεις για επιμορφώσεις και προγράμματα και διευκολύνει το εκπαιδευτικό προσωπικό στην παρακολούθησή τους. Υλοποίηση εκ νέου ενδοσχολικών επιμορφώσεων, από εκπαιδευτικούς του Σχολείου, τις Συμβούλους και Παιδαγωγικά Υπεύθυνες του Σχολείου, μαέστρους και μουσικούς διεθνούς εμβέλειας.

Σημεία προς βελτίωση: Αιτήσεις σε προγράμματα Erasmus.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων: Τα Μουσικά Σχολεία, έχουν λόγω του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και της λειτουργίας τους, πολλές ευκαιρίες δράσεων και υλοποίησης πρακτικών, πέρα από τη καθημερινή σχολική πράξη στη τάξη. Δόθηκαν ευκαιρίες για περισσότερη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων αυτών, προς όφελος των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, μεγενθύνοντας το αποτύπωμα του Σχολείου στη τοπική και ευρύτερη κοινωνία.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν: Ελάχιστος ελεύθερος χρόνος που υπάρχει από πλευράς μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών για την υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων. Πολλές ώρες προβών απογεύματα και Σαββατοκύριακα, οι οποίες δεν υπολογίζονται πουθενά, δυσκολεύοντας και τον οικογενειακό προγραμματισμό λόγω των μετακινήσεων. Δυσκολία στις μεταφορές/μετακινήσεις εξοπλισμού και μουσικών οργάνων στους χώρους παραστάσεων, συναυλιών.


ε) Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας:

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία: Το εκπαιδευτικό προσωπικό διακρίνεται από υψηλή κατάρτιση. Εφαρμόζονται ποικίλες μέθοδοι διδασκαλίας που προάγουν τη συνεργασία και την αυτενέργεια των μαθητών/τριών. Η μαθησιακή διαδικασία εμπλουτίζεται από ποικίλες δράσεις, οι οποίες μεγιστοποιούν τα παιδαγωγικά αποτελέσματα. Σημειώνεται ένα θετικό κλίμα συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές/τριες και τους καθηγητές/τριες. Τα παιδιά συμμετέχουν σε ποικίλες δράσεις που προάγουν όχι μόνο τις γνωστικές, αλλά και τις κοινωνικές και ψηφιακές τους δεξιότητες. Σημειώνεται υψηλή συμμετοχή σε πολλούς διαγωνισμούς και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα. Το παιδαγωγικό κλίμα είναι άριστο.

Σημεία προς βελτίωση: Καλό είναι να διατηρηθούν οι πολύ καλές πρακτικές που εφαρμόζονται.

Προτάσεις προς βελτίωση: Θα μπορούσε να τεθεί προτεραιότητα στην οριζόντια εφαρμογή ανά τάξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας (όπως επί παραδείγματι εφαρμόγή μεθόδων διαφοροποίησης) ώστε να διασφαλιστεί περαιτέρω η συμπερίληψη και να βελτιωθούν περαιτέρω τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία: Η διοίκηση του σχολείου λειτουργεί με εξαιρετικό τρόπο, θέτοντας στόχους στην αρχή της χρονιάς οι οποίοι είναι ρεαλιστικοί και σχετίζονται άμεσα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Ασκείται το δημοκρατικό μοντέλο διοίκησης. Πρόκειται για ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, με εξωστρέφεια, συχνή συμμετοχή σε εκδηλώσεις με κοινωνικό χαρακτήρα. Η διοίκηση επιδιώκει με απόλυτη επιτυχία την αγαστή συνεργασία με τον σύλλογο γονέων – κηδεμόνων, με ποικίλους φορείς της τοπικής κοινότητας ενώ επικοινωνεί τις δράσεις της μέσω συχνής ενημέρωσης του επίσημου ιστότοπου, αλλά και μέσω των ΜΜΕ.

Σημεία προς βελτίωση:Προτείνεται να συνεχίσει η λειτουργία της διοίκησης με τον ίδιο τρόπο.

Προτάσεις προς βελτίωση: Βλ. όπως παραπάνω.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία: Παρατηρείται συνεχής κατάρτιση των εκπαιδευτικών του σχολείου και πολύπλευρη επιμόρφωση με στόχο την απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Η Διεύθυνση του Σχολείου προωθεί συνεχώς ενημερώσεις για επιμορφώσεις και προγράμματα και διευκολύνει ουσιαστικά και με μεγάλη ευελιξία, το εκπαιδευτικό προσωπικό στην παρακολούθησή τους.

Σημεία προς βελτίωση: Προτείνεται να εξακολουθήσει η συστηματική οργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων βάσει των ιδιαίτερων επιμορφωτικών αναγκών του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό.

Προτάσεις προς βελτίωση: Σε συνέχεια του προηγούμενου, προτείνεται να γίνεται καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών κατά την πρώτη συνεδρίαση του συλλόγου, ώστε να υπάρχει χρόνος για έγκαιρη οργάνωση κύκλου σεμιναρίων με την αξιοποίηση είτε μέρους του υψηλής κατάρτισης και εξειδίκευσης εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας, είτε προσώπων / φορέων της ευρύτερης (εκπαιδευτικής) κοινότητας.


Ίσως σας ενδιαφέρουν…