Μαθηματικά και Μουσική
Στο πλαίσιο των δράσεων για την ενδοσχολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 2ο ΓΕΛ Ρόδου, μια σειρά διαδικτυακών συναντήσεων και μία τελική δια ζώσης στο Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, με μαθητές και μαθήτριες της Α’ Λυκείου.
Πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις με τους/τις μαθητές/τριες και των δύο Σχολείων, έχοντας ως κύριο θέμα μαθηματικές έννοιες όπως κλάσματα, αναλογίες, ακολουθίες Fibonacci και αριθμητικές προόδους και βασικές μουσικές έννοιες όπως ρυθμοί, συγχορδίες, μουσικές κλίμακες. Δημιουργήθηκαν ομάδες με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για διαθεματική συνεργασία.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε μια δια ζώσης συνάντηση, στο Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, στην οποία μέσω ακουστικών δραστηριοτήτων, οι μαθητές/τριες αναγνώρισαν συγχορδίες και μουσικές κλίμακες, συνδυάζοντάς τες πρακτικά με τραγούδια, τα οποία τραγούδησαν όλοι μαζί- μια εμπειρία που συνέβαλε στη βιωματική σύνδεση της θεωρίας με τη μουσική πράξη. Παρουσιάστηκαν η ακολουθία Fibonacci και η αριθμητική πρόοδος με δυναμικά παραδείγματα. Οι μαθητές/τριες συνέδεσαν τις αριθμητικές δομές με μουσικές κλίμακες, εξετάζοντας πώς κατασκευάζονται οι συγχορδίες και πώς αυτές βασίζονται σε αριθμητικά μοτίβα.
Η δράση είχε θετική επίδραση στη μαθησιακή πορεία των μαθητών/τριών, καθώς:
- Ενίσχυσε τη διεπιστημονική σκέψη και τη δημιουργικότητα.
- Ανέδειξε τον ρόλο των Μαθηματικών ως εργαλείο μουσικής κατανόησης και δημιουργίας.
- Καλλιέργησε τη συνεργασία, την ενσυναίσθηση και τη χαρά της μάθησης μέσω κοινών δράσεων.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Μουσικού Σχολείου Ρόδου: Μπέλλος Παναγιώτης-Λουκάς, Πιπίνος Σάββας, Κυπραίος Γιώργος, Τσιμπερόπουλος Πέτρος, Σκριμπόνης Κων/νος.
2ο ΓΕΛ Ρόδου: Χατζηαντώνης Νεκτάριος, Λαμπρούσης Γεώργιος, Κωστάκης Νικόλαος.









