Εργαστήρι μουσικής σύνθεσης και ψυχικής ενδυνάμωσης

Από τη Δευτέρα 27 έως και την Τετάρτη 29 Απριλίου 2026 πραγματοποιήθηκε δράση ψυχικής ενδυνάμωσης και μουσικής σύνθεσης, στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας, που πραγματοποιείται από το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το UNICEF στην Ελλάδα, σε Μουσικά Σχολεία. Στόχος της η ενίσχυση της ψυχικής υγείας και της ψυχοκοινωνικής ευημερίας των εφήβων μέσα από βιωματικές και δημιουργικές διαδικασίες.

Την πρώτη ημέρα, Δευτέρα 27 Απριλίου, όλοι και όλες οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου συμμετείχαν σε ένα βιωματικό σεμινάριο, από εξειδικευμένο προσωπικό, για τη ψυχική ενδυνάμωση και υγεία καθώς και τη ψυχοκοινωνική ευημερία.

Τις επόμενες δύο ημέρες, Τρίτη 28 και Τετάρτη 29 Απριλίου, ο τραγουδοποιός Νίκος Πορτοκάλογλου, μαζί με τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς της Παραδοσιακής Χορωδίας και της Παραδοσιακής Ορχήστρας, μέσα από συζητήσεις και πρόβες, δημιούργησαν ένα τραγούδι, το οποίο μιλάει για τα θέλω, τους φόβους και τις ελπίδες των παιδιών. Αν και ο αριθμός των συμμετεχόντων σε αυτή τη φάση ήταν από την αρχή περιορισμένος, ο κ. Πορτοκάλογλου δέχθηκε με χαρά να είναι συνταξιδιώτης με τα μέλη και των δύο συνόλων παραδοσιακής μουσικής, θυμίζοντας μας τραγούδια δικά του σε παραδοσιακούς ρυθμούς αλλά και διασκευές του σε άλλα, δίνοντας μια διαφορετική προσέγγιση από άλλες δημιουργίες.

Μια εξαιρετική εμπειρία, που έχει χειροπιαστά αποτελέσματα, πέρα από το τραγούδι, τα συναισθήματα και το μπόλιασμα των παιδιών μας με ωραίες σκέψεις και ιδανικά.

Βίντεο απόσπασμα από τη ζωντανή μετάδοση της τελικής συναυλίας στην Αθήνα, το Σάββατο 30 Μαΐου 2026, με 15 συνολικά Μουσικά Σχολεία:

Ίσως σας ενδιαφέρουν…