Σχολικό Έτος 2022-2023

α) Ημερολόγιο Δράσεων – Εκδηλώσεων σχολικού έτους 2022- 23

β) Δράσεις των Σχολικών Δραστηριοτήτων (πολιτιστικά προγράμματα κ.α.)

γ) Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας:

δ) Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

ε) Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας


α) Ημερολόγιο Δράσεων – Εκδηλώσεων σχολικού έτους 2022-23:

ΗμερομηνίαΔράση- Εκδήλωση  
25-26-28/08/2022Συμμετοχή της Παραδοσιακής και της Λαϊκής Ορχήστρας, στο 6ο Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ροδίων
17/09/2022Ραδιοφωνική εκπομπή στη μνήμη του μουσικού Μάνου Λοΐζου, με μετάδοση τραγουδιών από το Σύνολο Λαϊκής Μουσικής
21-22/09/2022Ενδοσχολική Επιμόρφωση στις Α’ Βοήθειες
22/09/2022Συμμετοχή στις Προβολές Μαθητικών Ταινιών Μικρού Μήκους του Ομίλου Cine Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το 6ο Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ροδίων
26/09/2022Επίσκεψη στο Σχολείο μας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών: Συναυλίες και συζήτηση με τους/τις μαθητές/τριες μας.
Ποιήματα χαϊκού μαθητών/τριών της Α΄ Λυκείου για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ξένων Γλωσσών.
27/09/2022Μέλη της Ευρωπαϊκής Χορωδίας τραγούδησαν με την Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» το πρώτο παιδικό τραγούδι του Συνθέτη, «Το καραβάκι».
30/09/2022Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με διάφορες δράσεις στο Σχολείο.
30/09/2022Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του Σχολείου με ειδίκευση στην κιθάρα, παρακολούθησαν σεμινάρια στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Κιθάρας.
3/10/2022 έως 18/10/2022Υποδοχή μαθητή/τριων και εκπαιδευτικών από το Σχολείο της Ματέρα της Ιταλίας Λύκειο Tommaso Stigliani στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus, ως Σχολείο Υποδοχής. (Η ομάδα των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών θα μείνει έως τις 18 Οκτωβρίου).
11/10/2022Συμμετοχή της Ορχήστρας Λαϊκής Μουσικής στην υποδοχή μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών προγράμματος Erasmus στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου.
12/10/2022Υποδοχή ομάδας μουσικών από Πολιτιστικό Σύλλογο του Άσεν της Γερμανίας. Οι μουσικοί παρουσίασαν διάφορα μουσικά κομμάτια από τη Μικρά Ασία (λόγω και της τούρκικης καταγωγής τους) και στη συνέχεια σύμπραξαν με το Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής του Σχολείου μας.
12/10/2022Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ώρας μαθημάτων, πραγματοποιήσαμε άσκηση σεισμού: εκκένωση κτιρίων γενικής και μουσικής παιδείας, συγκέντρωση στο χώρο καταφυγής και καταμέτρηση.
12/10/2022Μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας συμμετέχουν στην έναρξη της 12η έκδοσης του Διεθνούς Συνεδρίου Προσομοίωσης Περιφερειακής Συνεργασίας Ρόδου – RhodesMRC 2022, στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου.
17/10/2022Μαθητική συναυλία με μαθητές/τριες του Σχολείου μας και των Ιταλών μαθητών/τριών.
27/10/2022Εκδήλωση- Συναυλία για την Επέτειο του ΟΧΙ του 1940.
30/10/2022Συμμετοχή του Συνόλου Κρουστών σε Αγώνες Τριάθλου (κατά τη διάρκεια και κατά τον τερματισμό των αθλητών/τριών).
4/11/2022Συμμετοχή του Συνόλου Λαϊκής Μουσικής στην τελετή έναρξης του 3ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου Ρόδου.
5/11/2022Παρουσιάστηκε το έργο Πρελούδιο για σόλο βιολί, του μαθητή του Σχολείου μας, Γιώργου Μητρόπουλου, από την κα. Τάνια Σικελιανού, στο τριήμερο φεστιβάλ του Κέντρου Σύγχρονης μουσικής και έρευνας στο Ωδείο Αθηνών. Παρουσιάστηκε ως ο πιο νέος συνθέτης της βραδιάς. Την ίδια περίοδο ηχογραφήθηκαν ακόμα δύο, για τρομπόνι και φλάουτο.
6/11/2022Συμμετοχή του Συνόλου Κρουστών στην εκδήλωση «Η Ρόδος για τη Ζωή».
10-13/11/2022Συμμετοχή μαθητών/τριών στο Μαθητικό Συνέδριο MRC Rhodes (Προσομοίωση Ευρωπαϊκού Συμβουλίου) .
17/11/2022Εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
17/11/2022Άσκηση σεισμού: Εκκένωση αμφιθεάτρου και συγκέντρωση στο χώρο καταφυγής.
18/11/2022Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου, μαθητών/τριών της Α’ και Β’ Λυκείου.
25/11/2022Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά της βίας των γυναικών, πραγματοποιήθηκαν δράσεις με τη Γ’ Γυμνασίου. Οι δράσεις συσχετίστηκαν διαθεματικά με τα μαθήματα της Ελένης, της Ιλιάδας, της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής (ανάλογα με την περίπτωση).
30/11 και 1/12/2022Επισκέψεις του 15μελούς και της Διεύθυνσης του Σχολείου στον κ. Προϊστάμενο της ΔΔΕ Δωδεκανήσου, στη Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, στο Δήμο Ρόδου και στον ΔΟΠΑΡ.
01/12/2022Παρακολούθηση της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, με live streaming, από την αίθουσα τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο αμφιθέατρο και σε τμήματα του Σχολείου.
09/12/2022Εκπαιδευτικός περίπατος της Β’ Λυκείου στη Μεσαιωνική πόλη και σε πολεμικό πλοίο.
11/12/2022Ραδιοφωνική εκπομπή στο European School Radio της ραδιοφωνικής μας ομάδας MOU-RO.
12/12/2022Εκπαιδευτικός- πολιτιστικός περίπατος με μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου του Σχολείου.
14/12/2022Ενημερωτική συνάντηση για την κυκλοφοριακή αγωγή, ατυχήματα και τις α’ βοήθειες, με μαθητές/τριες του Λυκείου, από το ΕΚΑΒ.
14 και 15/12/2022Διαδραστικό πρόγραμμα για τη Β’ Γυμνασίου με το Κέντρο Δίοδος.
15/12/2022Συμμετοχή στη συναυλία του Συλλόγου Ιεροψαλτών Ρόδου, του Συνόλου Παραδοσιακής Χορωδίας και Βυζαντινού Χορού
17/12/2022Συμμετοχή του Συνόλου Πνευστών στη δράση «Περπάτημα για τη ζωή».
20/12/2022Επίσκεψη στο Σχολείο μας μαθητών/τριών από το ΕΕΕΕΚ Ρόδου: παρακολούθησαν συναυλία και συμμετείχαν σε τραγούδια Χριστουγέννων. Χριστουγεννιάτικη Συναυλία στο Ίδρυμα Άγιος Ανδρέας στο Παραδείσι.
Eκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών/τριών Β Λυκείου στα χωριά Μονόλιθο και Έμπωνα.
19-20-21-23 /12/2022Συμμετοχή μουσικών συνόλων του Σχολείου μας, στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Ρόδου στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό.
23/12/2022Παραδοσιακά κάλαντα σε Φορείς της πόλης μας.
09/01/2023Webinar με αγιογράφο με μαθητές/τριες της Β’ Γυμνασίου.
14/01/2023Το Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής συμμετείχε στη δεξίωση με τον ελληνικής καταγωγής κ. George Tsounis, Πρέσβη της Αμερικής στην Ελλάδα, για το πρόγραμμα Paideia, του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών Paideia στο Πανεπιστήμιο Connecticut.
20/01/2023Στις 20 Ιανουαρίου 2023, στο πλαίσιο της Γαλλοφωνίας, μαθητές και μαθήτριες, από τα γαλλόφωνα τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου, επισκέφτηκαν το Γαλλικό Κατάλυμα της Ρόδου.
22/01/2023Συμμετοχές των μουσικών  συνόλων Κρουστών, Ευρωπαϊκή Χορωδία, Παραδοσιακής Μουσικής, σε εκδηλώσεις της Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου και της Αδελφότητας Κρητών Ρόδου «Ο Ψηλορείτης».
24/01/2023Στους σχολικούς αγώνες πετοσφαίρισης, που ξεκίνησαν την Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023, συμμετείχαμε με δύο ομάδες, κοριτσιών και αγοριών.
30/01/2023Γιορτή για τους Τρεις Ιεράρχες και κοπή Βασιλόπιτας.
02/02/2023Σχολικοί αγώνες πετοσφαίρισης, β’ φάση: Συμμετοχή της ομάδας κοριτσιών.
La Chandeleur: Την πρώτη εβδομάδα, γαλλόφωνα τμήματα του Σχολείου μας γιόρτασαν το γαλλικό έθιμο της γιορτής της κρέπας.
03/02/2023Η παρουσίαση του επιτραπέζιου παιχνιδιού ” Το ταξίδι του ποντικιού” στα παιδιά της Β,,’ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της καινοτόμου διδασκαλίας.
07/02/2023Την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο εδαφολογικό εργαστήριο ανάλυσης μελιού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη Ρόδο, με μαθητές της Β΄2 τάξης Λυκείου του σχολείου μας που συμμετέχουν στη δράση «Μέλιττα»
08/02/2023Επίσκεψη κλιμακίου της ΚΤΥΠ Α.Ε., του αναδόχου εργολάβου και έναρξη των εργασιών ανακαίνισης και επέκτασης του Σχολείου μας.
11/02/2023Απογευματινή Μαθητική  Συναυλία, με μαθητές/μαθήτριες όλων των τάξεων του Σχολείου μας.
14/02/2023Ραδιοφωνική εκπομπή για τον έρωτα, από τη ραδιοφωνική ομάδα του Σχολείου μας MOU-RO.
15/02/2023Διαδικτυακή συνάντηση και μικρή συναυλία, του Συνόλου Ευρωπαϊκής Ορχήστρας με μαθητές/τριες από Λύκειο της Ιταλίας, στο πλαίσιο προγράμματος E-twinning.  
16/02/2023Κατά την ώρα σίτισης Γυμνασίου και Λυκείου, σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας, τηρήσαμε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, ενώ μαθητές και μαθήτριες καθώς και εκπαιδευτικοί έπαιξαν παραδοσιακά και λαϊκά τραγούδια.
17/02/2023Συνεχίζοντας τις προσπάθειες μας να ενημερώσουμε και να ενημερωθούμε, συνεργαζόμαστε με το ΚΕΚ Γεννηματάς της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το οποίο συνδιοργανώνει με τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, Σεμινάριο με τίτλο «Συμβουλευτική Γονέων», το οποίο θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή διαδικτυακά, για τους γονείς-κηδεμόνες του Σχολείου μας!
19/02/2023Συμμετοχή του Συνόλου Κρουστών στο Καρναβάλι Καλυθιών Ρόδου.
18/02/2023Απογευματινή Μαθητική  Συναυλία, με μαθητές/μαθήτριες όλων των τάξεων του Σχολείου μας.
20/02/2023Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023, ο σαξοφωνίστας, ακαδημαϊκός και ερευνητής κ. Δημήτρης Βασιλάκης, επισκέφθηκε το Σχολείο μας: Συνομίλησε με μαθητές και μαθήτριες του Συνόλου Πνευστών (Μπαντίνα), ανέλυσαν κλίμακες, συγχορδίες και ρυθμούς της τζαζ μουσικής, ενώ έπαιξαν όλοι μαζί διάφορα μουσικά έργα.
20/02/2023Διαδικτυακή ομιλία με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση».
21/02/2023Εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη για τη Β’ και Γ’ Λυκείου του Σχολείου μας.
26/02/2023Συμμετοχή του Συνόλου Κρουστών στην 22η Καρναβαλική Παρέλαση της Σορωνής Ρόδου.
28/02/2023Επίσκεψη της επικεφαλής εκπαιδευτικού κ.  Cornelia Addison του Σχολείου «Democratic School Amsterdam» της Ολλανδίας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών του. Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου είναι σχολείο υποδοχής, στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus.
03/03/2023Επίσκεψη μαθητών/τριών της Α’ Λυκείου στον Ι.Ν. Αρχαγγέλου, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και του πολιτιστικού προγράμματος για τα Μεσαιωνικά Κάστρα.
04/03/2023Καλλιτεχνικό ταξίδι της Ευρωπαϊκής Χορωδίας του Σχολείου μας στη Θεσσαλονίκη για τη συμμετοχή της στη συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων, με 1000 άτομα στη σκηνή.
06/03/2023Έκθεση έργων ζωγραφικής για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας.
06/03/2023Σχολική εκδήλωση για την Επέτειο της Ενσωμάτωσης Δωδεκανήσου
08/03/2023Επίσκεψη 8 μαθητών/τριών και 3 συνοδών εκπαιδευτικών από το Σχολείο «Democratic School Amsterdam» της Ολλανδίας. Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου είναι σχολείο υποδοχής, στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus.
10/03/2023Μετά από πρόσκληση της Δημοτική επιτροπή ισότητας Δήμου Ρόδου, συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις του Μαρτίου 2023, οι οποίες είναι αφιερωμένες στη γυναίκα και την ισότητα των φύλων, με το Σύνολο Πνευστών (Μπαντίνα). Επίσης, τμήμα της Α’ Γυμνασίου του Σχολείου μας επισκέφθηκε την Πινακοθήκη Δήμου Ρόδου. Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023.
11/03/2023Απογευματινή μαθητική συναυλία στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας.
12/02/2023Συμμετοχή στη μαθητική παρέλαση για την Επέτειο της Ενσωμάτωσης Δωδεκανήσου.
14/03/2023Φιλοξενία μαθητών/τριών από τη τρίτη τάξη του Γυμνασίου Καρπάθου και περιήγηση στα μουσικά σύνολα του Σχολείου μας.
17/03/2023Εκπαιδευτική-πολιτιστική εκδρομή μαθητών/τριών στη Ιταλία
21/03/2023Το πείραμα του Ερατοσθένη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης που διοργανώνεται κάθε χρόνο, την Τρίτη 21 Μαρτίου 2023, ημέρα της εαρινής ισημερίας.
24/03/2023Σχολική εκδήλωση για την Επέτειο της Επανάστασης του 1821 και μαθητική παρέλαση στις 25/03/2023.
27/03/2023Μαθητικός διαγωνισμός του European School Radio “Κάν’ το ν’ ακουστεί” 2023 με Θέμα “Η Νέα γενιά για την Ειρήνη”: Το Σχολείο μας και φέτος συμμετέχει και στις δύο Κατηγορίες: Τραγούδι: 8623 και Ραδιοφωνικό Μήνυμα: 8626.
29/03/2023Τέσσερις μαθήτριες μας, συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό για εφήβους “Αποστάγματα Γραφής”, που διοργάνωσαν το Λογοτεχνικό Περιοδικό Παρέμβαση και οι Εκδόσεις Παρέμβαση. Είχαν την χαρά να δουν τα κείμενα τους δημοσιευμένα στο βιβλίο «Αποστάγματα γραφής» που περιλαμβάνει όλες τις συμμετοχές.
30/03/2023Επίσκεψη μαθητών και μαθητριών της Β΄ Λυκείου σε ζαχαροπλαστείο, για την παρασκευή του παραδοσιακού μελεκουνιού.
01/04/2023Ανοιξιάτικη συναυλία της Ευρωπαϊκής Ορχήστρας του Σχολείου μας. Συμμετέχει και το Τμήμα προετοιμασίας Εγχόρδων. Νεστορίδειο Μέλαθρο.
04/04/2023Με αφορμή τη συνάντηση του Παιδαγωγικού Δικτύου Φρενέ, που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, συνάντηση στην οποία μίλησαν διαδικτυακά μέλη του Σκασιαρχείου της Αθήνας, παρουσιάστηκε ένα ποίημα μαθήτριας του Σχολείου μας. Το ποίημα αυτό, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, μπήκε στο πρωτοσέλιδο της ειδικής έκδοσης «Σκασιαρχείο» της εφημερίδας των Συνταχτών, στο τεύχος Απριλίου 2023.
06/04/2023Συμμετοχή μαθητών/τριών της Α’ Λυκείου του Σχολείου μας στο Skills Festival, που πραγματοποιήθηκε στο Νεστορίδειο Μέλαθρο. Συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες που συνδέονται με την οικονομία, την οικολογία, την τέχνη, την προσωπική ανάπτυξη, όπως: εργαστήρια οριζόντιων δεξιοτήτων (soft skills), εικαστικών, ζωγραφικής και χορού, παρασκευής παραδοσιακών προϊόντων, κυκλικής οικονομίας, χρήσης του κινητού τηλεφώνου ως επαγγελματικού εργαλείου, εργαστήρια ψηφιακών δεξιοτήτων, εργαστήρια πράσινων δεξιοτήτων.
06/04/2023Πασχαλινή συναυλία, με τα σύνολα: Βυζαντινός Χορός, Παραδοσιακή Χορωδία, Ευρωπαϊκή Ορχήστρα στον Ναό του Αγίου Φραγκίσκου.
Μεταδόσεις συναυλιών 14/04/2023 16/04/2023Μεταδόσεις σε ραδιόφωνο και τηλεόραση: -Μεγάλη Παρασκευή, στο Ραδιόφωνο Λυχνάρι, στις 11:00 και στις 20:00: Εγκώμια της Μεγάλης Παρασκευής, από το Σύνολο Βυζαντινού Χορού. -Μεγάλο Σάββατο, στην τηλεόραση Ίριδα, στις 14:00: Μετάδοση της συναυλίας που δόθηκε στον καθολικό Ναό του Αγίου Φραγκίσκου με τα Σύνολα: Βυζαντινού Χορού, Παραδοσιακής Χορωδίας και Ευρωπαϊκής Ορχήστρας. -Κυριακή του Πάσχα, στην τηλεόραση Ίριδα, στις 15:00: Μετάδοση της συναυλίας που δόθηκε στη Νέα πτέρυγα του Νεστορίδειου Μελάθρου με το Σύνολο της Ευρωπαϊκής Ορχήστρας και τη συμμετοχή του τμήματος προετοιμασίας εγχόρδων.
30/04/2023Συμμετέχουμε στον 8ο Διεθνή Μαραθώνιος Ρόδου, με το Σύνολο Κρουστών, μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες του Σχολείου μας. (βραβεία συμμετοχής και 1,2,3 θέσης σε αγόρια κα κορίτσια).
01/05/2023Πολιτιστικό-εκπαιδευτικό ταξίδι του Συνόλου Κρουστών στην Αστυπάλαια.
02/05/2023Πολιτιστικό-εκπαιδευτικό ταξίδι μαθητών/τριών της Α΄ Λυκείου στην Πάτμο.
05/05/2023Έναρξη του 3ου μουσικού φεστιβάλ «Ρόδος: Σταυροδρόμι Πολιτισμών και Συμπράξεων Μουσικών Σχολείων».
07-08/05/2023Παράσταση της θεατρικής-μουσικής ομάδας: Το φάντασμα της όπερας
12-13/05/2023Συνέχιση του 3ου μουσικού φεστιβάλ «Ρόδος: Σταυροδρόμι Πολιτισμών και Συμπράξεων Μουσικών Σχολείων».
15/05/2023Συμμετοχή στο 1ο Μαθητικό Δημοτικό Συμβούλιο, στο Δημαρχείο της Ρόδου.
17/05/2023Συμμετοχή μαθητών/μαθητριών του Γυμνασίου στους Σχολικούς Αγώνες.
18/05/2023Το Σύνολο Κρουστών και η Ευρωπαϊκή Χορωδία του Σχολείου μας, συμμετείχαν στις δράσεις της ΕΥΘΥΤΑ για τον 7ο εορτασμό της Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας, που έχει θεσπίσει ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών.
28/05/2023Φιλοξενήσαμε στο Σχολείο μας τον ηθοποιό και συγγραφέα Κώστα Κρομμύδα, για την παρουσίαση του νέου του βιβλίου “Κι ως την άλλη μου ζωή θα σε λατρεύω”. Συμμετείχε  το Σύνολο Λαϊκής Μουσικής, ενώ παρούσα ήταν και συμμετείχε η Αναστασία Βίρβου, κόρη του αείμνηστου στιχουργού Κώστα Βίρβου
01/06/2023«Σχολική Βόμβα»: Η εφημερίδα μαθητών/τριών του Λυκείου του Σχολείου μας, στο πλαίσιο του μαθήματος Πολιτική Παιδεία. Μέρος των άρθρων, εκδόθηκε από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου.
04/06/2023Συμμετοχή μελών της Ευρωπαϊκής Χορωδίας, στη συναυλία «Τραγουδώντας τη μεγάλη οθόνη» με την Ορχήστρα των Κυκλάδων στη Ρόδο.
06/06/2023Συμμετοχή του Συνόλου Κρουστών, στην παραδοσιακή γιορτή που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου του Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE).
19-21-22/06/2023Καλοκαιρινές Μαθητικές Συναυλίες, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής.
20/06/2023Στο πλαίσιο των συνεργασιών του Σχολείου μας και των ενδοσχολικών επιμορφώσεων, πραγματοποιήθηκε εσπερίδα που συνδιοργανώνεται από το ΕΚΠΑ και ΕΛΙΔΕΚ και εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες του Ν. Δωδεκανήσου.

β) Δράσεις των Σχολικών Δραστηριοτήτων (πολιτιστικά προγράμματα κ.α.)

1. Afterschool Bar. Ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο.
2. Ομάδα Τέχνης ART ATTACK.
3. Βιολί και πιάνο σε jazz ιδίωμα.
4. Χορωδία: φωνές και ηχοχρώματα.
5. Διαθεματική προσέγγιση αγιολογικής, τοπικής ιστορίας της νήσου Πάτμου.
6. Ρόδος: Σταυροδρόμι πολιτισμών και συμπράξεων Μουσικών Σχολείων.
7. Ανακαλύπτοντας τα Δωδεκάνησα.
8. Ορχηστρικές μαθητικές διαδρομές και διαδράσεις.
9. Σύγχρονη οπτική παραδοσιακών τραγουδιών του τόπου μας.
10. MusicSchoolRhodes.gr: Η ιστοσελίδα του Μουσικού Σχολείου Ρόδου.
11. Μεσαιωνική Ρόδος: μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
12. Μουσικοί Διάλογοι στο πιάνο.
13. Η μάθηση μέσα από την τέχνη της Επικοινωνίας και της Συνεργασίας.
14. Ταξίδι στις μουσικές του κόσμου.
15. «Εδώ Μουσικό Σχολείο Ρόδου…. Μικροί Πρεσβευτές Ειρήνης».
16. Ιστορίες κλασικής κιθάρας.


γ) Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας:

  1. Ρόδος: Σταυροδρόμι πολιτισμών και συμπράξεων Μουσικών Σχολείων
  2. Bουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας-Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή
  3. Χρήση πολυμέσων και καινοτόμων διδακτικών πρακτικών εφαρμογών υπολογιστών στα μαθήματα “Βασική θεωρία της μουσικής” και “Οργάνο επιλογής”
  4. Ιστολογείν, δημιουργείν, συνεργάζεσθαι
  5. Συνομιλία λογοτεχνίας και μουσικής: Δημιουργική γραφή
  6. Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις στο πιάνο και την θεωρία
  7. Ταξίδι στις γειτονιές της Ευρώπης
  8. Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας μουσικών οργάνων
  9. Προσαρμόζομαι στο νέο σχολείο, ενημερώνομαι για το μέλλον μου
  10. Έμφυλα στερεότυπα
  11. Πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας -Ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσω του Θεάτρου και γενικότερα της τέχνης
  12. Δραματοθεραπεία: Οι τέχνες ως θεραπευτικά μέσα στην ψυχοσύνθεση και την ευεργετική ψυχολογία των μαθητών/τριών
  13. Γνωρίζοντας την «ΑΝ_ΝΑ»
  14. Μικτή χορωδία εκπαιδευτικών και μαθητών
  15. Ψηφιακή αναβάθμιση του Σχολείου και των διαδικασιών που περιλαμβάνονται στην καθημερινή λειτουργία του Βιβλικό Πάρκο
  16. “Μέλιττα”
  17. Οδική Ασφάλεια: Υπόθεση όλων μας
  18. Χρήση των υπολογιστών(εφαρμογές μουσικής) στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού
  19. Επιμορφώσεις καθηγητών/τριών γενικής και μουσικής παιδείας
  20. E-Twinning -Δράσεις στο Διαδίκτυο
  21. Δράσεις του Μουσικού Σχολείου στα ακριτικά νησιά
  22. Ραδιοφωνικοί παραγωγοί “European Shcool Radio”
  23. Εφαρμογή της μεθόδου Paul Rolland για την ομαδική διδασκαλία εγχόρδων
  24. “Πιανιστικές μουσικο-εικόνες”
  25. Ιστολογείν- Διαθεματικότητα στην Παράδοση
  26. Μετέχω – συμμετέχω – χαίρω
  27. Μουσικοί διάλογοι σύμπραξης και καλλιτεχνικής δημιουργίας
  28. Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μην λυπάστε
  29. Νους υγιής εν σώματι υγιεί

δ) Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

Ταυτότητα Σχολικής Μονάδας:

Το Μουσικό Σχολείο Ρόδου είναι το μοναδικό στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Είναι Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις. Εδρεύει στη περιοχή Κοσκινού Ρόδου. Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 λειτούργησε με 15 τμήματα (9 Γυμνασίου και 6 Λυκείου) και 310 μαθητές/τριες.

Το διδακτικό προσωπικό του Σχολείου απαρτιζόταν από 78 εκπαιδευτικούς, γενικής και μουσικής παιδείας. Η συντριπτική πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού συμπλήρωνε το διδακτικό ωράριο αποκλειστικά στο Σχολείο μας και διαθέτει αυξημένα προσόντα.

Το ωράριο του Σχολείου είναι διευρυμένο (42 ώρες εβδομαδιαίως). Παρέχεται σίτιση από το Δήμο Ρόδου και μετακίνηση με τις εταιρείες ΡΟΔΑ και ΚΤΕΛ από τη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων.

Το Σχολείο διαθέτει μόνο 13 αίθουσες διδασκαλίας (με αποτέλεσμα δύο τμήματα να διδάσκονται τα μαθήματα γενικής παιδείας σε μικρότερες αίθουσες μουσικής) και 35 αίθουσες μουσικών ατομικών μαθημάτων, αίθουσα χορωδίας, εργαστήρια φυσικών επιστημών, πληροφορικής και αίθουσα γυμναστικής.

Σχετικά με τις ελλείψεις αιθουσών  γενικής παιδείας και μουσικών ατομικών μαθημάτων που αναφέρθηκαν σε προηγούμενη καταγραφή, ξεκίνησε φέτος η εργολαβία από την ΚΤΥΠ Α.Ε. η οποία περιλαμβάνει προσθήκες αιθουσών, ελαιοχρωματισμούς και πλήθος άλλων παρεμβάσεων οι οποίες αναφέρονται αναλυτικά στον ιστότοπο της (https://www.ktyp.gr/contests/diakiryxi-anoiktis-diadikasias-meso-35/?ref=https://www.ktyp.gr/diagonismoi-gt-klados-paideias-gt-erga).

Τον Οκτώβριο 2022, μετά από προσπάθειες της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αγοράστηκαν μουσικά όργανα και αναλόγια για τα μαθήματα μουσικής Παιδείας (Γ. Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής).

Παρά την αμεσότερη πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, δεν καλύφθηκαν όλες οι ώρες μουσικών μαθημάτων. Σημειώνουμε ακόμα ότι: α) δεν υπάρχουν βιβλία διδασκαλίας για τα μαθήματα μουσικής παιδείας, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του κόστους λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του οικογενειακού προϋπολογισμού (πολλές φωτοτυπίες καθημερινά, αγορές βιβλίων μουσικής), β) δεν έχει ενεργοποιηθεί, σύμφωνα με την εγκύκλιο λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων, η διαδικασία πιστοποίησης μουσικών γνώσεων των μαθητών/τριών του Σχολείου.

Με το συντονισμό και επίπονες, καθημερινές ενέργειες του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και της Διεύθυνσης του Σχολείου, συνεχίζουμε τις προσπάθειες της καλυτέρευσης των συνθηκών της σχολικής μονάδας.

Η διαχείριση των οικονομικών του Σχολείου πραγματοποιείται από τον Διευθυντή σε αγαστή συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρόδου.

Η Διεύθυνση του Σχολείου απαρτίζεται από τον Διευθυντή και τρεις υποδιευθυντές, γενικής και μουσικής παιδείας.

Η λήψη αποφάσεων καθώς και η αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος προκύψει, αντιμετωπίζεται πάντοτε με την όμορη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία:

Θετικά σημεία: Υψηλό επίπεδο κατάρτισης εκπαιδευτικού προσωπικού. Εξαιρετικό παιδαγωγικό κλίμα, με ελάχιστη επιβολή παιδαγωγικών ποινών.

Σημεία προς βελτίωση: Περισσότερες συναντήσεις γονέων – κηδεμόνων  με τους εκπαιδευτικούς. Τακτικές συναντήσεις διδασκόντων/ουσών καθηγητών/τριών ανά τμήμα με θέμα τη συζήτηση της επίδοσης και συμπεριφοράς μαθητών/τριών. Μεγαλύτερος περιορισμός της διαρροής μαθητών/τριών.

Διοικητική λειτουργία:

Θετικά σημεία: Επικοινωνία των δράσεων του Σχολείου στην κοινωνία.  Έντονη παρουσία του Σχολείου σε κοινωνικές εκδηλώσεις και πολιτιστικά δρώμενα. Αδιάλειπτη συνεργασία με διάφορους φορείς.  Καθημερινή επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Σημεία προς βελτίωση: Συνέχιση της προσπάθειας για Ψηφιακή αναβάθμιση και αυτοματοποίηση διαδικασιών.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών:

Θετικά σημεία: Στόχος των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας είναι η συνεχής επιμόρφωση και η απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Η Διεύθυνση του Σχολείου προωθεί συνεχώς ενημερώσεις για επιμορφώσεις και προγράμματα και διευκολύνει το εκπαιδευτικό προσωπικό στην παρακολούθησή τους. Υλοποίηση εκ νέου  ενδοσχολικών  επιμορφώσεων, από εκπαιδευτικούς του Σχολείου, τις Συμβούλους και Παιδαγωγικά Υπεύθυνες του Σχολείου,  μαέστρους και μουσικούς διεθνούς εμβέλειας.

Σημεία προς βελτίωση: Συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus (Έγιναν 3 αιτήσεις).

Δράσεις που υλοποιήθηκαν:

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 19.

Διοικητική λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 4.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 7.

Παρατηρήσεις / Σχόλια:

Όλες οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το σχ. έτος 2022-2023, καθώς και οι υπόλοιπες δραστηριότητες, συναυλίες, συμμετοχές κ.α., υπάρχουν αναλυτικά στην ιστοσελίδα του Σχολείου www.musicschoolrhodes.gr. Βίντεο υπάρχουν στο κανάλι του Σχολείου www.youtube.com/musicschoolrhodes. Ενημερώσεις υπάρχουν επίσης και στις σελίδες www.facebook.com/musicschoolrhodes και www.instagram.com/musicschoolrhodes. (Σημειώνουμε πως για τις φωτογραφίες και τα βίντεο, υπάρχουν έγγραφα συναίνεσης από όλους τους γονείς-κηδεμόνες που επιτρέπουν τη φωτογράφιση των μαθητών/τριών μας).

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων:

Τα Μουσικά Σχολεία, έχουν λόγω του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και της λειτουργίας τους, πολλές ευκαιρίες δράσεων και υλοποίησης πρακτικών, πέρα από τη καθημερινή σχολική πράξη στη τάξη. Δόθηκαν ευκαιρίες για περισσότερη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων αυτών, προς όφελος των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, μεγεθύνοντας το αποτύπωμα του Σχολείου στη τοπική και ευρύτερη κοινωνία.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν: Ελάχιστος ελεύθερος χρόνος που υπάρχει από πλευράς μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών για την υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων. Πολλές ώρες προβών απογεύματα και Σαββατοκύριακα, οι οποίες δεν υπολογίζονται πουθενά, δυσκολεύοντας και τον οικογενειακό προγραμματισμό λόγω των μετακινήσεων. Δυσκολία στις μεταφορές/μετακινήσεις εξοπλισμού και μουσικών οργάνων στους χώρους παραστάσεων, συναυλιών.


ε) Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία:Το εκπαιδευτικό προσωπικό διακρίνεται από υψηλή κατάρτιση. Εφαρμόζονται ποικίλες μέθοδοι διδασκαλίας πουπροάγουν τη συνεργασία και την αυτενέργεια των μαθητών/τριών. Η μαθησιακή διαδικασία εμπλουτίζεται απόποικίλες δράσεις οι οποίες μεγιστοποιούν τα παιδαγωγικά αποτελέσματα. Σημειώνεται ένα θετικό κλίμα συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές/τριες και τους καθηγητές/τριες. Τα παιδιά συμμετέχουν σε ποικίλεςδράσεις που προάγουν όχι μόνο τις γνωστικές, αλλά και τις κοινωνικές και ψηφιακές τους δεξιότητες.Σημειώνεται υψηλή συμμετοχή σε πολλούς διαγωνισμούς και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα. Το παιδαγωγικόκλίμα είναι άριστο.

Σημεία προς βελτίωση: Καλό είναι να διατηρηθούν οι πολύ καλές πρακτικές που εφαρμόζονται.

Προτάσεις προς βελτίωση:Θα μπορούσε να τεθεί προτεραιότητα στην οριζόντια εφαρμογή ανά τάξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας (όπως επί παραδείγματι εφαρμόγή μεθόδων διαφοροποίησης) ώστε να διασφαλιστεί περαιτέρω η συμπερίληψη και να βελτιωθούν περαιτέρω τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία: Η διοίκηση του σχολείου λειτουργεί με εξαιρετικό τρόπο, θέτοντας στόχους στην αρχή της χρονιάς οι οποίοι είναι ρεαλιστικοί και σχετίζονται άμεσα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Ασκείται το δημοκρατικό μοντέλο διοίκησης. Πρόκειται για ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, με εξωστρέφεια, συχνή συμμετοχή σε εκδηλώσεις με κοινωνικό χαρακτήρα. Η διοίκηση επιδιώκει με απόλυτη επιτυχία την αγαστή συνεργασία με τον σύλλογο γονέων – κηδεμόνων, με ποικίλους φορείς της τοπικής κοινότητας ενώ επικοινωνεί τις δράσεις της μέσω συχνής ενημέρωσης του επίσημου ιστότοπου, αλλά και μέσω των ΜΜΕ.

Σημεία προς βελτίωση: Προτείνεται να συνεχίσει η λειτουργία της διοίκησης με τον ίδιο τρόπο.

Προτάσεις προς βελτίωση: Βλ. όπως παραπάνω

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία: Παρατηρείται συνεχής κατάρτιση των εκπαιδευτικών του σχολείου και πολύπλευρη επιμόρφωση με στόχο την απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Η Διεύθυνση του Σχολείου προωθεί συνεχώς ενημερώσεις για επιμορφώσεις και προγράμματα και διευκολύνει ουσιαστικά και με μεγάλη ευελιξία, το εκπαιδευτικό προσωπικό στην παρακολούθησή τους.

Σημεία προς βελτίωση: Προτείνεται να εξακολουθήσει η συστηματική οργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων βάσει των ιδιαίτερων επιμορφωτικών αναγκών του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό.

Προτάσεις προς βελτίωση: Σε συνέχεια του προηγούμενου, προτείνεται να γίνεται καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών κατά την πρώτη συνεδρίαση του συλλόγου ώστε να υπάρχει χρόνος για έγκαιρη οργάνωση κύκλου σεμιναρίων με την αξιοποίηση είτε μέρους του υψηλής κατάρτισης και εξειδίκευσης εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας, είτε προσώπων / φορέων της ευρύτερης (εκπαιδευτικής) κοινότητας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...