Βιωματικές δράσεις με την Α’ Γυμνασίου

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι πρώτες βιωματικές δράσεις για τους/τις νέους/νέες μαθητές/τριες της Α’ Γυμνασίου του Σχολείου μας, οι οποίες είχαν ως πρώτο στόχο το «δέσιμο» των μαθητών και τη δημιουργία μικροκοινοτήτων, καθώς οι μαθητές/τριες έρχονται από διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα, αλλά και περιοχές του νησιού της Ρόδου. Απώτερος στόχος των δράσεων αυτών είναι η δημιουργία ενός θετικού κλίματος αποδοχής, σεβασμού, και αλληλοϋποστήριξης μέσα στη σχολική τάξη. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις γνωριμίας του εαυτού και των άλλων μέσα στην ομάδα, αλλά και μέσα από καλλιτεχνικές, μουσικές, ρυθμικές και σωματικές δραστηριότητες ενδυνάμωσης της συνεργασίας και της ομαδικότητας, οι μαθητές/τριες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται «κανόνες» λειτουργίας της ομάδας, αλλά και θεμελιώδεις μουσικές έννοιες, καθώς αρκετοί έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το αντικείμενο της μουσικής.

Τα παιδιά σε ένα αυθόρμητο πλαίσιο της βιωματικής προσέγγισής μας, δίνουν, φέρνουν, αποκαλύπτουν στοιχεία που σε άλλες στιγμές της σχολικής ζωής ενδεχομένως δεν εκφράζουν τόσο αβίαστα. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η ευκαιρία για μοίρασμα χρήσιμων πληροφοριών, οι οποίες συνθέτουν μια πληρέστερη εικόνα της δυναμικής της τάξης αλλά και των μεμονωμένων περιπτώσεων. Με αυτόν τον τρόπο καθίσταται πιο ουσιαστικό και αποτελεσματικό το όλο εγχείρημα.

Οι δράσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν διαδοχικά και στα τρία καινούρια τμήματα της Α’ Γυμνασίου με πρωτοβουλία των δύο Συμβούλων Σχολικής Ζωής (ΣΣΖ), της Μουσικού κ. Ανθούλας Κολιάδη και της Φιλολόγου κ. Ειρήνης Σαβίγκου σε συνεργασία με την κ. Ευαγγελία Βολονάκη, Μουσικό επίσης του σχολείου μας  και τη στήριξη του τρίτου ΣΣΖ κ. Παναγιώτη Λουκά Μπέλλου και του Διευθυντή κ. Χρήστου Θεολόγου.

Πρόθεση επίσης των ΣΣΖ είναι α) η μελλοντική συνεργασία με εξωτερικούς φορείς, καθώς και με την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό που θα διαθέτει το σχολείο μας σε εβδομαδιαία βάση, β) η συνέχιση τέτοιων δράσεων σε επαναλαμβανόμενους κύκλους σε διαφορετικές τάξεις και με αναφορά σε νέες θεματικές, οι οποίες αφορούν τη σχολική ζωή, το σχολικό κλίμα, την προσωπική ενδυνάμωση και ανάπτυξη, την πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού, αλλά και γ) η βιωματική – καλλιτεχνική προσέγγιση διαφόρων εννοιών και θεματικών που προσφέρονται μέσα από τη Λογοτεχνία, την Ποίηση, την Κοινωνιολογία, κλπ. σε συνεργασία με καθηγητές Γενικής Παιδείας. 

Η διενέργεια τέτοιων δράσεων ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στις σχολικές τάξεις, συντελεί στη συναισθηματική αποφόρτιση και ωρίμανση των μαθητών/τριών, καθώς  και στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ τους, οι οποίες συντελούνται παράλληλα χάρη στη δύναμη της μουσικής, που λειτουργεί ως συνεκτικός κρίκος στο χώρο του Μουσικού Σχολείου.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…